Jump to content

Hvis konverteringsoptimering interessere dig, og du generelt bare gerne vil sælge lidt mere


Timpet

Recommended Posts

Jeg faldt lige over det her podcast med Thomas Rosenstand og Benjamin Gundgaard som handler om konverteringsoptimering. En del af det er lidt nørdet og hardcore, men der er bestemt også en del man sagtens kan bruge som almindelig købmand.

http://www.thomas-rosenstand.dk/benjamin-gundgaard-mere-salg-pa-din-webshop

Jeg har tidligere snakket en del om et andet podcast med Benjamin Gundgaard, det her episode 2 af det podcast. Personligt har jeg hørt det 3 gange indtil videre, og får lige lidt mere med hvergang jeg hører det.

Link to comment
Share on other sites

Det er et fantastisk podcast med rigtig god information.

Der er dog mange ting som ikke helt kan lade sig gøre i PrestaShop (med mindre man er en haj i php etc.)

Der bliver jo talt om mange spændende ting i podcastet, bl.a. "andre kunder købte" moduler. Kunne være spændende at høre hvad folk specifikt har gjort i deres PS webshop for at konveteringsoptimere - gerne hjemmelavede eller tilrettede moduler.

Tue

Link to comment
Share on other sites

Personligt tester jeg løbende alle mulige ting, pt er jeg ved at teste om trustpilot boxen på vores hjemmeside (Kun nogen kan se den) har en positiv eller negativ effekt på omsætningen, på trods af at vi ikke har nogen dårlige anmeldelser.

Der udover jeg har lavet nogen forskellige tests med emærket, læg i kurv knappen, bestil nu knappe faktisk næsten alle vores knapper har været i gennem en test også popup ved læg i kurv. Der er nok at tag fat i. Jeg har også forsøgt mig med udskiftning af billedet til kategorien alt efter hvilket søgeord folk landet på vores site med. Det var dog ikke lige så nemt at teste effekten, så jeg har ingen ide om hvor vidt det gav noget.

Der er helt sikkert meget i podcastet som det vil tag en del tid at komme i nærheden af, men jeg mener også at der er ting som nemt kan laves, fx de 3 ting han snakker om i toppen af kurven.

Jeg har også fået nogle venner til at optage en skærmvideo af køb hvor de sidder og siger hvad de tænker, det gav også nogle ting jeg kunne arbejde med, både positivt og negativt. I sidste ende er det jo kun godt at fejlene ved ens site blive peget på. Her beder jeg dem altså ikke tænke over funktioner, bare tænke højt som hvis de var inde for at købe noget, jeg tror ikke det er så godt når folk sidder og kigger efter funktioner ol. Så giver det ikke et naturligt billede af om det fungere godt eller ej?!

Pt. arbejder jeg på at forbedre checkud flowet ved at skifte til epay og bruge deres relayscript.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...