Jump to content

Kan ikke længere opdatere et produkt?


Recommended Posts

Jeg kører version 1.6.123

 

Jeg har fået det problem, at jeg ikke længere kan få lov at "Gem og bliv" eller "Gem" når jeg vil opdatere et produkt.

Dvs. jeg kan ikke opdatere produkterne.

 

Er der andre som har oplevet dette?

Og hvordan løser jeg det?

 

Jeg har ikke opdateret eller ændret noget, problemet er tilsyneladende opstået af sig selv lige pludselig.

Jeg kan godt opdatere ordrestatus osv.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har hosted hos Simply.com

Jeg har på min PC afprøvet i både Chrome, Edge og explorer.

Jeg kan godt opdatere antal på et produkt. Idet at jeg hvis jeg ændre antal ikke behøver trykke på GEM knappen. (Gem knappen står blot og snurre)

Men pris f.eks. kan jeg ikke opdatere.

 

Nu har jeg så lige opdaget det besynderlige, at fejlen ikke er på min bærbare pc.  Altså her var knappen normal, og jeg kunne gemme ændring.

Det ved jeg så ikke hvorfor? 

Link to comment
Share on other sites

Det er sjovt nok altid kunder, der er hosted his Simply, hvor jeg har oplevet problemet.

1. Tjek PHP versionen på webhotellet, PS 1.6 kan køre op til version 7.2, men du kan have moduler der ikke er kompatible og så må du skifte til 7.1 eller 7.0

2. Jeg har flere gange haft held med at uploade /admin og /js mapper på ny. Dvs. fejlen skyldes, at der pludselig mangler filer i disse mapper. Simply benægter, at de er årsag til at filer forsvinder, men ikke desto mindre har jeg efterhånden oplevet det på ca. 10 shops.

Måske en af disse løsninger kan afhjælpe dit problem. 

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...

Jeg har ikke prøvet at uploade filerne nej, for tænker ikke det er det som er galt når det virker på den bærbare.

 

På min pc har jeg prøvet både chrome. microsoft edge og mener også jeg har testet med explorer.

På den bærbare pc er det microsoft edge.

Link to comment
Share on other sites

Du har stadig ikke svaret på mit spørgsmål om PHP version, og nedenstående virker ikke, hvis du kører en for høj version af PHP.

https://www.prestashop.com/forums/topic/628133-bug-can-not-load-product-which-generate-after-copy-product/

Se løsning fra target46k2 19. sept 2017

Det løste problemet på en af mine kunders shops, der også er hostet hos Simply. Jeg har ikke oplevet problemet hos andre der kører PS 1.6 (inkl. en af mine shops), når man er hosted andre steder.

Link to comment
Share on other sites

Kan ikke lige finde hvor jeg kan se PHP version.

 

 

Nu fandt jeg denne information i prestashop - men kan ikke se hvor ved simply.com at jeg kan se det eller ændre det (hvis det skal ændres?)

Udklip.JPG

 

Jeg har prøvet det med andre endre fra 0 til 100 som der står i 

Men det gør ingen forskel

 

 

Nu har jeg prøvet at opdatere til nyeste PHP version også - stadig ingen forskel.

Og det undre mig stadig at fejlen er på min PC og ikke på min bærebare PC.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Det er virkelig dårlig stil at bede om hjælp i et (gratis) forum og så ikke melde tilbage om problemet er løst - og dermed bidrage til fællesskabet og hjælpe andre, der søger hjælp.

Du kan umuligt have mere at lave end os, der både hjælper her, driver webshops og har job ved siden af. Undskyld mit sure opstød, men du spilder min og andres tid med dine manglende tilbagemeldinger. Det kan jo ikke være et reelt problem, hvis du ikke engang selv gider melde tilbage på problemer du søger hjælp til.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...