Jump to content

Telefoonnummer verwijderen bij check-out


Recommended Posts

Ik heb de mogelijkheid tot afrekenen als gast aan staan. Bij persoonlijke gegevens (het eerste veld bij het afrekenen) staat 'telefoonnummer'. Als je dit veld invult komt het nummer nergens terug. Het valt ook op dat je in dit velt ook tekst ipv cijfers kan typen.

Bij het tweede veld 'adres' heb ik telefoonnummer verplicht gemaakt. Dit nummer zie ik terug bij de gegevens van de klant in de BO en hier kan je ook uitsluitend cijfers intypen.

Ik heb twee vragen:
1. hoe verwijder is het veld telefoonnummer in het eerste veld 'persoonlijke gegevens' / of zorg ik dat dit verplicht is en dat dit ook terug komt bij de klantgegevens en dat dit automatisch is ingevuld in het tweede veld 'adresgegevens' zoals ook met voor- en achternaam gebeurd?
2. hoe zorg ik dat het telefoonnummer bij het tweede veld niet continu terug te zien is in de adresgegevens die bijvoorbeeld met de mail 'order-conf' worden geladen, of op de pakbon te zien zijn.

Ik heb me een halve dag rot gezocht. In mijn authentication.tpl staat niets dat naar een telefoonnummer verwijst. Dit is een bestand met slechts 46 regels.

 

Link to comment
Share on other sites

1: In de backoffice: Klanten > Adressen helemaal onderaan "Selecteer verplichte velden voor deze selectie"
Ook interessant om even het format van uw gewenste land te kijken bij "Internationaal > Locaties > Landen", hier kunt u precies zien wat er standaard is voor elk land.

2: De mail die u zoekt staat in de map: "mails/ISO_CODE/order_conf.html" (ISO_CODE staat voor elke taal die u gebruikt). 
U kunt deze op een verschillende aantal manier aanpassen, dit kan echter best veel werk zijn. Gebruikt u het classic thema (en classic mail thema)?
Want u kunt dit met een override in uw thema folder doen, of een compleet eigen mail thema maken.
 

Link to comment
Share on other sites

9 hours ago, Inform-All said:

1: In de backoffice: Klanten > Adressen helemaal onderaan "Selecteer verplichte velden voor deze selectie"
Ook interessant om even het format van uw gewenste land te kijken bij "Internationaal > Locaties > Landen", hier kunt u precies zien wat er standaard is voor elk land.

2: De mail die u zoekt staat in de map: "mails/ISO_CODE/order_conf.html" (ISO_CODE staat voor elke taal die u gebruikt). 
U kunt deze op een verschillende aantal manier aanpassen, dit kan echter best veel werk zijn. Gebruikt u het classic thema (en classic mail thema)?
Want u kunt dit met een override in uw thema folder doen, of een compleet eigen mail thema maken.
 

Je reactie bij punt 1 gaat over het telefoonnummer in de tweede veld. Ik ben bekend met wat je zegt en dit is reeds zo ingesteld. Het probleem zit in het eerste veld 'persoonlijke gegevens'. Dit veld telefoonnummer is niet gelinkt aan telefoonnummer in het tweede veld zoals ik omschrijf.

Je reactie bij punt 2 is helaas niet de oplossing. Ik heb de mail waarnaar je verwijst zelf helemaal naar wens aangepast in HTML. Het issue is echter dat 'telefoonnummer' onderdeel uitmaakt van de adresgegevens, los van waar deze worden geimporteerd. Dit is natuurlijk niet wenselijk, het is immers geen straatnaam. De mail is slechts een voorbeeld.

Link to comment
Share on other sites

Oke, nu begrijp ik wat u wilt. U wilt het telefoon nummer toevoegen aan de klant ipv aan het adres van de klant.

Hiervoor zult u de user class moeten extenden en vervolgens met de volgende hooks:

  • additionalCustomerFormFields
  • validateCustomerFormFields
  • actionCustomerAccountAdd

Het door u aangemaakte veld terug laten komen tijds registratie.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...