Jump to content

Inlog Probleem backoffice


Recommended Posts

Goedendag,

Ik kan niet meer inloggen in mijn backoffice van Prestashop. ( 1.7 )

Nadat ik een avond in de back-office ben bezig geweest met adressen en facturen van klanten, moest ik opeens opnieuw inloggen.

Ik kreeg toen een witte pagina met de melding: HTTP 500 fout, Interne serverfout. Zie nu geen inlog scherm meer.

De hosting heeft een back-up terug gezet van de dag voordat dit gebeurt is, maar helaas...

Hoe kan ik dit oplossen, zodat ik weer kan inloggen ?

Edited by Roanld, MotoTroniX (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Je zal de debug mode even aan moeten zetten. Via de backoffice lukt dat nu dus niet, dus moet het handmatig via ftp: https://www.templatemonster.com/help/how-to-enable-debug-mode-display-errors-in-prestashop-1-7.html

 

Waarschijnlijk kan je daarna wel de backoffice benaderen. Als het goed is wordt er een foutlog weergegeven, die kun je dan hier plakken of misschien zie je zelf het probleem.

Link to comment
Share on other sites

ik had dat probleem ook gehad na enige dingen te veranderen in backoffice ploep geen inlog meer bij mijn fout melding kreeg ik op het forum hier dat de php versie op de server te hoog was. was hoger dan 7.2 misschien kun je daar ook even na kijken.

Link to comment
Share on other sites

On ‎12‎/‎23‎/‎2020 at 9:54 AM, Gezel said:

ik had dat probleem ook gehad na enige dingen te veranderen in backoffice ploep geen inlog meer bij mijn fout melding kreeg ik op het forum hier dat de php versie op de server te hoog was. was hoger dan 7.2 misschien kun je daar ook even na kijken.

Volgens mijn hosting is het versie 7.1.33 Dat moet dan goed gaan ?

Link to comment
Share on other sites

On ‎12‎/‎23‎/‎2020 at 12:40 AM, ecommerce16 said:

Je zal de debug mode even aan moeten zetten. Via de backoffice lukt dat nu dus niet, dus moet het handmatig via ftp: https://www.templatemonster.com/help/how-to-enable-debug-mode-display-errors-in-prestashop-1-7.html

 

Waarschijnlijk kan je daarna wel de backoffice benaderen. Als het goed is wordt er een foutlog weergegeven, die kun je dan hier plakken of misschien zie je zelf het probleem.

Dit had ik al eens gedaan. Dan kan ik helaas nog steeds niet inloggen. Krijg wel een heleboel regels met foutmeldingen ? zie:

(1/1) ServiceNotFoundException

The service "prestashop.module.link_block.grid.data_factory" has a dependency on a non-existent service "prestashop.core.hook.dispatcher".

in CheckExceptionOnInvalidReferenceBehaviorPass.php line 31

at CheckExceptionOnInvalidReferenceBehaviorPass->processValue(object(Reference), false)in AbstractRecursivePass.php line 60

at AbstractRecursivePass->processValue(array('$gridQueryBuilder' => object(Reference), '$hookDispatcher' => object(Reference), '$queryParser' => object(Reference), '$gridId' => 'link_block'), false)in CheckExceptionOnInvalidReferenceBehaviorPass.php line 28

at CheckExceptionOnInvalidReferenceBehaviorPass->processValue(array('$gridQueryBuilder' => object(Reference), '$hookDispatcher' => object(Reference), '$queryParser' => object(Reference), '$gridId' => 'link_block'))in AbstractRecursivePass.php line 67

at AbstractRecursivePass->processValue(object(Definition), true)in CheckExceptionOnInvalidReferenceBehaviorPass.php line 28

at CheckExceptionOnInvalidReferenceBehaviorPass->processValue(object(Definition), true)in AbstractRecursivePass.php line 60

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Hey, 

Een beetje laat antwoord maar deze error kunnen we wat! PHP7.1 is inderdaad de juiste versie voor nu, tenzij je hoger zit dan Prestashop 1.7.7.0

Zou je eens de module-map: /modules/ps_linklist/ willen hernoemen? Gewoon een streep of een 1 er achter zou al moeten helpen. Het lijkt erop dat deze module de boosdoener is.

Link to comment
Share on other sites

16 hours ago, Adeko.nl said:

Hey, 

Een beetje laat antwoord maar deze error kunnen we wat! PHP7.1 is inderdaad de juiste versie voor nu, tenzij je hoger zit dan Prestashop 1.7.7.0

Zou je eens de module-map: /modules/ps_linklist/ willen hernoemen? Gewoon een streep of een 1 er achter zou al moeten helpen. Het lijkt erop dat deze module de boosdoener is.

Hoi Adeko.

Ik heb de map modules een andere naam gegeven. Toen een lege map modules aangemaakt. Nu kon ik weer inloggen.

Volgens een Franse site, moest ik dan de cache uitzetten in Prestashop. Dit heb ik gedaan. Daarna de originele map met modules weer terug zetten.

Dit gedaan via de FTP en de site blijft nu wonderbaarlijk werken. Ik heb nog een keer de cache geleegd via back-office maar dat ging niet goed.

Prestashop zat toen gelijk weer vast met de zelfde fout. Dus na het hele verhaal weer opnieuw uit te voeren kreeg ik alles weer werkend.

Nu een paar modules een update gegeven, en tot nu toe blijft het werken.

Maar waar de fout nu zit ???????

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...