Jump to content

naar andere server migreren-vraag


Recommended Posts

Hallo,

Ik heb een nieuwe PS 1.7.6 voor de testbouw op een tijdelijk domeinnaam.
Wanneer deze helemaal gereed is, wil ik deze in de plaats van de (LIVE shop) oude PS1.4 zetten,
en dat is op een andere server. Dus alles moet dan van domeintest.com -> domeinlive.com.
De database overzetten zal geen punt zijn, en de bestanden overzetten ook niet (of is daar
nog iets speciaals waar ikop moet letten?), alleen vraag ik me meest af wat ik in de DB of
config-files of htaccess moet veranderen, zodat deze ook goed werkt dan op het (live) domein?

Dank groep!
Nooyen

Link to comment
Share on other sites

Dag Nooyen,
Wat bestanden betreft hoeft u eigenlijk niks aan te passen voordat u gaat verhuizen.Sterker nog, u kunt de .htaccess verwijderen en zodra u op de nieuwe host zit simpelweg even "Vriendelijke URL" uit en aan zetten. Dit zal de .htaccess overnieuw maken.

Misschien een tip, net voordat u de database en alle bestanden klaar gaat maken om te kopieëren en over te zetten kunt u ook binnen Prestashop bij "Winkelinstellingen > Verkeer en SEO" uw domein alvast veranderen naar het nieuwe domein. Op deze manier verhuist u de test omgeving al met de goede urls. Op deze manier hoeft ik niks in de database zelf te doen.

 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...