Jump to content

Prestashop versie 1.5 - correcte NL mail templates


AKJV

Recommended Posts

In het eerste bericht van dit topic kan je het meest recente taalpakket downloaden voor de Nederlandse vertalingen voor Prestashop versie 1.5:

http://tp://www.pres...ndse-vertaling/

Maar je kunt het taalpakket ook downloaden via de Prestashop website:

http://www.prestasho...en/translations

Kans bestaat dat de 2de optie iets achterloopt op het taalpakket zoals aangeboden in bovenstaande topic.

 

Maar het probleem is dat beide Nederlandse taalpakketten mail templates bevatten met een aantal vervelende fouten in de html code. Zo zijn een aantal links naar de webshop en de weergave van het logo niet correct in sommige mails. Verder zit er een fout in de bestelbevestigingsmail waardoor de tabel met bestelde producten niet goed wordt weergegeven en zijn nog steeds de oude variabelen voor de adresgegevens gebruikt.

De vertalers kunnen helaas de html code niet aanpassen en het is onduidelijk wanneer de Prestashop ontwikkelaars deze code voor de Nederlandse mail templates gaat bijwerken.

 

Vandaar dat ik besloten heb om de gecorrigeerde mail templates voor Prestashop versie 1.5 hier aan te bieden. Download het zipbestand, pak het uit en upload de mappen met bestanden naar de juiste locatie in je Prestashop installatie via FTP. Dit zipbestand bevat een complete set van html en txt templates.

 

Een aantal opmerkingen:

 

- deze mail templates kan je niet importeren via de backoffice van je Prestashop installatie, je moet dus de bestaande templates vervangen via FTP.

 

- Elke keer dat je het Nederlandse taalpakket importeert in de backofiice worden de mail templates overschreven met die van het taalpakket. Vergeet dan niet om de correcte templates weer te uploaden.

 

- Bij de import van het Nederlandse taalpakket zijn soms de schrijfrechten van die geïmporteerde bestanden niet voldoende om handmatig via FTP deze bestanden te overschrijven. In dat geval moet je eerst via FTP de geïmporteerde mail templates verwijderen van de server en daarna de correcte mail templates uploaden.

 

Voor Prestashop 1.5.0.17 t/m 1.5.2: download NL mail templates voor PS 1.5.zip

 

Voor Prestashop 1.5.3 en 1.5.4: download NL mail templates PS 1.5.3 en hoger.zip

Vanaf Prestashop 1.5.3 kan de kleur van de titelbalken en benadrukte teksten in de html templates worden aangepast in de backoffice. Kijk hiervoor in Voorkeuren > Thema's, ergens onderaan die pagina.

 

NB. Vanaf Prestashop 1.5.5 worden deze gecorrigeerde mail templates al standaard toegepast.

NL mail templates voor PS 1.5.zip

NL mail templates PS 1.5.3 en hoger.zip

Edited by AKJV (see edit history)
  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
  • 2 weeks later...

hallo,

 

bedankt voor uw moeite,

 

ik heb een vraagje, wanneer ik een mail ontvang van mijn website bijvoorbeeld over de voortgang van een bestelling.

krijg ik altijd mijn logo als bijlage te zien die je dan kan downloaden vanaf je mail programma.

 

Ik wil dat juist niet, zorgt deze correcte mail template ervoor dat die er niet bij komt als bijlage?

 

alvast bedankt!

Link to comment
Share on other sites

hallo,

 

bedankt voor uw moeite,

 

ik heb een vraagje, wanneer ik een mail ontvang van mijn website bijvoorbeeld over de voortgang van een bestelling.

krijg ik altijd mijn logo als bijlage te zien die je dan kan downloaden vanaf je mail programma.

 

Ik wil dat juist niet, zorgt deze correcte mail template ervoor dat die er niet bij komt als bijlage?

 

alvast bedankt!

 

Inderdaad, in deze correcte mail templates is de bug met het logo ook opgelost. Dus je logo wordt weer gewoon bovenaan in je mailbericht getoond en niet meer als bijlage meegestuurd.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Ik heb aan Prestashop gevraagd om de Nederlandstalige mails:

NL mail templates PS 1.5.3 en hoger.zip

 

in het Nederlands taalpakket te plaatsen. Als het goed is zitten de mails nu in versie 1.5.4

 

Dit is nog niet het geval voor het Nederlandse taalpakket dat automatisch wordt binnengehaald tijdens installatie van Prestashop en ook niet wanneer de Nederlandse taal vanuit de Prestashop server wordt bijgewerkt via de optie in de backoffice.

 

Maar het taalpakket voor versie 1.5.4.0 dat te downloaden is via de Prestashop website lijkt wel bijgewerkt te zijn met mijn gecorrigeerde mail templates:

http://www.prestashop.com/en/translations

Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...

Hallo,

 

Ik heb de correcte NL mail templates voor PS versie 1.5.3. en hoger geinstalleerd. Nu blijkt dat de bevestiging bestelling niet compleet is. Er ontbreken veel gegevens zie hieronder. En zodra ik de tekst ga selecteren, zijn ze wel zichtbaar. Hoe kan ik die lege plekken zichtbaar maken?

 

Alvast bedankt.

 

 

Hallo , hartelijk dank voor uw bestelling bij uwshop.nl.

 

Bestelling details

 

Bestelling: geplaatst op 2013-05-16 21:54:40

Betaalmethode: Contant bij afhalen

 

 

U kunt deze bestelling bekijken en uw factuur downloaden via het ....................... deel van uw account door op onze website te klikken op .......................

Indien u hebt afgerekend zonder het aanmaken van een account, dan kunt u deze bestelling volgen via ........................

Link to comment
Share on other sites

Hallo,

 

Ik heb de correcte NL mail templates voor PS versie 1.5.3. en hoger geinstalleerd. Nu blijkt dat de bevestiging bestelling niet compleet is. Er ontbreken veel gegevens zie hieronder. En zodra ik de tekst ga selecteren, zijn ze wel zichtbaar. Hoe kan ik die lege plekken zichtbaar maken?

 

Alvast bedankt.

 

 

Hallo , hartelijk dank voor uw bestelling bij uwshop.nl.

 

Bestelling details

 

Bestelling: geplaatst op 2013-05-16 21:54:40

Betaalmethode: Contant bij afhalen

 

 

U kunt deze bestelling bekijken en uw factuur downloaden via het ....................... deel van uw account door op onze website te klikken op .......................

Indien u hebt afgerekend zonder het aanmaken van een account, dan kunt u deze bestelling volgen via ........................

 

De onzichtbare woorden zijn hyperlinks die de kleur overnemen (net als de titelbalken) dat je onder Voorkeuren > Thema's hebt ingesteld. Als die woorden niet zichtbaar zijn dan heb je daar waarschijnlijk een witte kleurcode (#ffffff) ingevuld waardoor de woorden wegvallen tegen de witte achtergrond. Vul daar een andere kleur dan wit in om de tekst te zien.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Hoi: Is dit pakket ook geschikt voor de laatste versie 1.5.5.0?

 

Taalpakket (NL mail templates PS 1.5.3 en hoger.zip) is inderdaad ook geschikt voor PS 1.5.5.0 maar niet meer nodig.

In deze laatste Prestashop versie wordt namelijk de gecorrigeerde mail templates al gebruikt.

 

AKJV, wat een super service! Ik had het eerder moeten zien maar mijn les is geleerd: controleer eerst de support-fora voordat je zelf gaat zitten editen. ;)

 

Graag gedaan :)

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...