Jump to content

Test shop


PeerHolm

Recommended Posts

Jeg vil følge jeres råd om at lave en test shop, men er lidt i tvivl om hvordan det gøres praktisk.
Hvis jeg opretter et subdomæne og lægger den der, vil det så ikke give mulighed for en sammen blanding af de to shop's?

Når jeg downloader dem til min computer som back up, vil jeg gerne have dem adskilt for at undgå fejl. Det er sikkert mig der ikke er dygtig nok, men jeg har svært ved at se hvordan det undgås at de påvirker hinanden. Subdomænet bliver jo oprettet inde i den eksisterende filstruktur.Eller skal testen lægges i et domæne for sig?

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil følge jeres råd om at lave en test shop, men er lidt i tvivl om hvordan det gøres praktisk.
Hvis jeg opretter et subdomæne og lægger den der, vil det så ikke give mulighed for en sammen blanding af de to shop's?

Når jeg downloader dem til min computer som back up, vil jeg gerne have dem adskilt for at undgå fejl. Det er sikkert mig der ikke er dygtig nok, men jeg har svært ved at se hvordan det undgås at de påvirker hinanden. Subdomænet bliver jo oprettet inde i den eksisterende filstruktur.Eller skal testen lægges i et domæne for sig?


Jeg vil kort prøve at ridse op, hvad der skal til:

1. Du opretter et subdomæne, dette vil figurere som en selvstændig mappe på serveren. Nu kan jeg ikke lige huske, hvor du er hostet, men hos nogle ligger domæner og subdomæner i rodsitet af webhotellet, hos andre ligger subdomænet under hoveddomænet.

2. Download alle filer fra din shop til din computer

3. Opret en NY database - kald den noget helt andet end din prod-shop. F.eks. noget med test i navnet

4. Upload filerne fra pkt. 2 til dit subdomæne

5. Find og ret filen config/settings.inc.php - under dit nye subdomæne (jeg mener filen hedder dette, har ikke lige tid til at tjekke), her skal du rette referencen til databasen fra din live-shop til at være det nye databasenavn, du navngav databasen med under oprettelse. Dette trin er supervigtigt for at du ikke skriver testdata ned i din live-database.

6. Ret shoppen til at være offline i BO og tilføj din IP-adresse, så du kan tilgå den. Den må jo ikke blive indekseret af søgemaskinerne. Du kan også tilføje et metatag med no index no follow - søg på Google efter dette.

Håber, ovenstående giver mening.
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...