Jump to content

[opgelost] multistore url


hansie

Recommended Posts

Na zo ongeveer alles te hebben geprobeerd lukt het mij niet een multistore op te zetten met een aparte domein url. Alle tips die ik in de diverse fora kon vinden zoals de index.html verwijderen heb ik geprobeerd maar wat ik ook invul bij het url scherm ik krijg steeds de foutmelding, zie bijlage.

Kan iemand mij redden?

 

Link to comment
Share on other sites

Beste Hansie,

Dit gaat waarschijnlijk mis in je hosting pakket. Je moet zorgen dat je domeinen naar dezelfde map verwijzen in je hosting pakket. Dan kan met een domain pointer of een domain alias naar je hoofd domein.
Vraag anders even je hosting bedrijf (of je beheerder) te hulp met het goed instellen daarvan.

Ik hoop dat ik je hiermee verder heb geholpen.

Link to comment
Share on other sites

Beste Hansie,

 

Ik weet niet zeker of ik je vraag geheel begrijp.

Bij multistore is het juist de bedoeling dat alles op 1 locatie staat (om te ontdubbelen). Dus alle domeinen dienen naar dezelfde folder te gaan. Dit omdat je bijvoorbeeld plaatjes van producten maar 1 keer kan op slaan op 1 folder voor alle winkels in je multistore en niet op verschillende folders per winkel.

Ik hoop dat ik hiermee je vraag beantwoord heb.

Link to comment
Share on other sites

Mijn bedoeling is om  verschillende winkels met (deels) verschillende artikelen bereikbaar te maken met ieder een eigen url, zodat je in elke winkel niet kunt zien wat de andere winkel te bieden heeft. Alles dan wel in één dashboard en één afreken systeem. Dat is toch mogelijk bij multistore of begrijp ik dat verkeerd

Link to comment
Share on other sites

Beste Hansie,

Ja, verschillende urls en dashboard is mogelijk. Hetzelfde afreken systeem niet. Dat wil zeggen, iedere winkel heeft zijn eigen afreken systeem in de domein url. Als je nu alle domeinen naar je hoofd domein hebt gezet als domein alias dan zou het moeten kloppen.

Loop daarna anders deze stappen van de multistore nog even na:

http://doc.prestashop.com/display/PS16/Setting+a+shop's+URL

Het zou kunnen dan de optie Apache-optimalisatie roet in het eten gooit. Die manipuleert je .htaccess bestand. Als je die eerder had aan staan en niet opnieuw is aangeroepen kan het zijn dat je die optie nog een keer uit en aan moet zetten. (Je hebt niet aangegeven welke versie je van PrestaShop je gebruikt, maar ik neem aan PrestaShop 1.7 dus hierbij de PS 1.7 uitleg.) De optie kan je vinden in de Backoffice bij Geavanceerde instellingen => Prestaties =-> Blok CCC (Combineer, comprimeer en cache) in PS 1.7.

Zorg daarna dat je je browser cache leegt van de urls die je wilt bekijken. Als je namelijk eerder de andere urls hebt bekeken en geredirect werd naar het hoofd domein zal je bij het opnieuw aanroepen van de url opnieuw geredirect worden. Dit heeft je browser namelijk voor je onthouden in de browsercache zonder dat je dat nu wilt.

Ik neem aan dat je hiermee bent geholpen. Succes.
 

Link to comment
Share on other sites

Hallo Peter,

Het werkt! Ik heb de optie opnieuw aan en uit gezet maar begreep ook van mijn provider dat het tot wel 48 uur duurt dat de pointer actief is dus weet nu achteraf niet wat de oorzaak was. Maar goed, het werk dus!!!!

Dank voor jullie hulp!

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...