Jump to content

Migratie van 1.5 naar 1.7


kajos

Recommended Posts

Hallo,

Ik ben druk bezig om onze webwinkel die nu draait op 1.5.6 om te zetten naar 1.7.

Direct van 1.5.6 naar 1.7 met 1-click update ging niet lekker dus heb ik het in 2 stappen gedaan, eerst naar 1.6 en daarna naar 1.7.
Nu loop ik tegen diverse zaken aan met betrekking tot layout, foutmeldingen etc. teveel om zo even op te noemen.

Ik wil nu kijken of het mogelijk is om de producten, bestellingen en klanten via mysql over te zetten van mijn gemigreerde 1.7 database naar een volledig schoon geïnstalleerde 1.7.6 versie.

Heeft iemand dit al eerder gedaan, zo ja Is dit mogelijk en waar moet ik allemaal rekening mee houden.

Het gaat om een multistore webwinkel.

John

Link to comment
Share on other sites

Om eerlijk te zijn zou ik hier de migratiemodule voor gebruiken. De database structuur vam 1.5-1.6 naar 1.7 schijnt op bepaalde punten nogal te verschillen. Met de migratiemodule kun je jezelf een hoop tijd en ergernis besparen. Met deze module heb ik al behoorlijk wat shops overgezet.

De migratiemodule kun je vinden op: https://addons.prestashop.com/nl/migratie-backup/8934-migrationpro-upgrade-en-migratietool-voor-prestashop.html

  • Like 1
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Dank je wel voor je advies, ik zal hier eens naar kijken.

Wat doet de migratietool met modules die zijn geïnstalleerd in 1.5.6 en die voor 1.7 wel beschikbaar zijn maar alleen tegen betaling.

bijvoorbeeld: Customer loyalty and rewards (module loyalty) en Favorite Product.

Dit gaat wel in de papieren zitten als we voor de migratie tool en bijv. deze beide modules moeten gaan betalen.

John

 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...