Jump to content

Sådan vises id_cart (kurv-ID) i ordreoversigten


presta-dyr

Recommended Posts

Typisk bruges cart ID (kurv-ID) i forbindelse med betalingshåndteringen. Det er derfor ret irriterende, at der kun vises ordre-ID i back office for PrestaShop. Det kan løses ret nemt. I admin/tabs/AdminOrders.php skal der rettes i metoden __construct. I 1.3.7.0 er det linie 46.

Der hvor der står:
 

$this->fieldsDisplay = array(

'id_order' => array('title' => $this->l('ID'), 'align' => 'center', 'width' => 25),

tilføjes en linie, så der står:
 

$this->fieldsDisplay = array(

'id_order' => array('title' => $this->l('ID'), 'align' => 'center', 'width' => 25),

'id_cart' => array('title' => $this->l('Cart'), 'align' => 'center', 'width' => 25),

Jeg har vedhæftet den opdaterede fil (til 1.3.7.0).
Så har jeg også vedhæftet filen til 1.4.9.0.

Og nu har jeg vedhæftet filen til 1.5.6.1 (lægges i controllers/admin).

For PrestaShop 1.5 og 1.6 kopieres den vedhæftede fil AdminOrdersController.php til override/controllers/admin.

 

2016-04-01: Jeg har vedhæftet en opdateret version af filen til PrestaShop 1.6, hvor kurvens ID og forsendelsesmåden bliver vist i oversigten. Og så har jeg gjort nogle af kolonnerne lidt smallere. Bemærk, at det kan være nødvendigt, at slette filen cache/class_index.php (den bliver gendannet automatisk).

 

/Kjeld

AdminOrders.php

AdminOrders.php

AdminOrdersController.php

AdminOrdersController.php

Edited by presta-dyr (see edit history)
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...
  • 2 months later...
  • 4 months later...

Jeg ved godt der er tale om en gammel tråd, men jeg kan se i en anden tråd at du Kjeld forespurgte om muligheden for at bruge cart_id som ordreid i stedet for order_id.

 

Valgte du at gøre dette eller kører du med den "normale" løsning, hvor cart_id overføres til betalingsgatewayen og dermed ikke er det samme som order_id?

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...
  • 4 weeks later...
  • 1 year later...
  • 1 month later...

hej

Er ikke lige programmør, men i min nye responsive 1.5 x sender den i emails til kunder ordername, som ved bankoverførsel er en masse besværlige bogstaver og tal, som er svære for kunden at huske. I min gamle prestashop brugte den ordre id, som er meget mere relevant.

Jeg har prøvet i email modulerne at ændre ordre name til ordre id men det virker ikke?

Håber nogen kan sige hvor det kan ændres.

På forhånd tak.

Mvh

Henrik

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...

Hej Kjeld 

jeg roder rundt med samme problem men kan ikke finde hvor jeg skulle indsætte den nævnte kodelinie i filen 

jeg kører PS 1.5.6.2 og har gennemsøgt AdminAccessControler.php men kan ikke finde noget af den benyttede kode

eller stumper heraf når jeg søger med Notepad ++    feks. "fieldsDisplay" eller "ID_order" heller ikke dele heraf "Display" "feelds" "ID"

hvad gør jeg forkert mon ?

er der så stor forskel på versionerne at det er den forkerte fil jeg søger i ?

 

 

VH 

Michael

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...