Jump to content

LØST Bank overførsel


PeerHolm

Recommended Posts

Indtil det bliver muligt at betale med kort, vil jeg give kunderne muligheden for at lave en bank overførsel. Men det har jeg åbenbart ikke sat rigtigt op. For når jeg laver et prøve salg, og trykker på bank overførsel fremkommer en fejlside. Billede af opsætning er vedlagt, så HJÆLP

40396_QICSPRQg0MSoaSRbU2Nk_t

40395_lXXey4zIi9LV2uFXIaKj_t

Link to comment
Share on other sites

Du kan ikke gøre noget forkert i opsætningen, der gør, at du får den fejl. Du må have rettet i nogle filer et sted?? Så den ikke kan finde den rigtige side.

Jeg er desværre på bar bund mht. løsningsforslag.

Hvilken version af PS kører du?

P.S. Din grafik i logoet kan sagtens blive langt skarpere. Ved ikke, hvordan du har lavet det, men hos mig er teksten noget uskarp.

Link to comment
Share on other sites

Jeg ved ikke engang hvordan jeg får adgang til HTML filerne, så der har jeg ikke rettet. Så vidt jeg ved har jeg kun rettet i BO. Så hvordan denne fejl er opstået???? ER der andre der har forslag til hvordan jeg får rettet det til?
Jeg kunne godt tænke mig at hente flere nye moduler, men hvordan lægger jeg dem ind i PS efter at de er udpakket på min PC? F.eks. epay får jeg at vide at jeg "bare" skal kopiere filerne og lægge dem i PS, men hvor i PS?

Mht. logo, du har fuldstændig ret. Logo er lavet i et gratis program GIMP, da mit elskede Corel Draw desværre ikke kan køre under Windows 7, så jeg var nødt til at finde et alternativ. Logo'et skal laves bedre, men nu har jeg sloges med at få Presta til at virke som første prioritet (ver. 1.3.7)

Link to comment
Share on other sites

Du må da have en FTP adgang for at du overhovedet har kunne installere Prestashop? Denne kan du bruge til at flytte filer lokalt fra din pc til serveren. Læste i et andet indlæg, at du bruger Meebox - her er der en filemanager (som også fungerer som en FTP klient), så denne kan nok også bruges - jeg har ikke selv brugt den, så ved ikke, hvordan den virker.

Det er faktisk ret simpelt at installere moduler. Nogle gange kan du installere dem direkte ved at pege ned på filen på din computer og vælge upload (tror jeg der står under tilføj nyt modul i BO). Jeg plejer dog at uploade dem via FTP, så ligger de under moduler og skal installeres og evt. konfigureres. Når du downloader et modul, ser du filstrukturen og dermed også hvor det skal ligge (altid direkte under mappen Modules) og ofte følger der en Readme tekst med.

Som billedbehandlingsprogram kan du prøve dette

program - det er gratis og det kan temmelig mange ting.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har nu for sjov skyld prøvet at downloade en en helt ny shop. I denne får man samme fejlside når man forsøger at bank overføre. Så det er ikke noget jeg har rettet, og det eneste der er mulighed for at tilføje er egne bank oplysninger. Men det ændrer jo ikke på at der ledes til en fejl side. Er der ikke andre der benytter bank overførsel, og hvordan har I sat det op fra starten?

Link to comment
Share on other sites

Det er måske et dumt spørgsmål, men hvad mener du med bugtracker?
En anden tanke, ver. 1.4 er tilgængelig så måske løsningen er der. Men hvordan opdaterer man shoppen? Helst en trinvis forklaring, da jeg ikke er så teknisk som mange af jer andre :down:

Link to comment
Share on other sites

Jeg er også hostet hos Meebox på den ene af mine to shops. Jeg har dog pga. misbrug, hvor nogle - undskyld møgirriterende folk - opretter testordrer med bankoverførsel, slået det fra igen, men det virkede fint. Måske er det en fejl i version 1.3.7, prøv at tjekke bug tracker - link til siden findes øverst i den grønne bjælke.

Det er ikke blot drømmen at opdatere til version 1.4. Husk på, at dette er en helt ny version, der blev frigivet i forgårs. Version 1.3.xx har været længe på banen, men har haft en del fejl i de seneste versioner, efter indlæg på forum at dømme. Min version 1.3.1 havde også 3 fejl (sikkert mange flere, men dem jeg opdagede var i funktionalitet, jeg brugte) selv om den var i stable version.

Men I kan forvisse jer om, at version 1.4.17 - som den vist hedder har tonsvis af fejl. Tjek førnævnte Bug Tracker og se så lige, hvor mange fejl, der indberettes om dagen.

Man skal som nævnt så mange gange før i dette forum ikke opgradere for opgraderingens skyld.

Link to comment
Share on other sites

Måske det blot er på en af deres servere der er problemer. Der er nemlig ingen fejl i PrestaShop.
Jeg testede det af ved at smide et simpelt phpinfo-script op. Nøjagtig samme fejl.

Det tyder på, at de har en fejl i deres server-konfiguration. Så det handler nok om at tage fat i MeeBox og få dem til at kigge på det.

Link to comment
Share on other sites

Ja jeg bruger Meebox.
Så I når mener problemet er hos Meebox, må jeg vist hellere tage fat i dem.
Som sagt er jeg ikke så teknisk, så hvad er fejlen i det link du henviser til?


Det virker som sagt hos mig, og jeg er også hostet hos Meebox. Jeg har lige testet igen. Og jeg har tjekket bug-trackeren for dig, og der var en med samme problem ;-)

Her skyldtes fejlen rettigheder på hans mappe. Derfor: Åbn dit FTP-program, gå ned under din PS-installation og find "modules" og "bankwire". Højreklik på mappen og vælg Fil-attributter og tjek, hvad dine rettigheder står til. De skal stå til 755 - se skærmdump

40709_CZd7PcAe44ln8AiqHCi2_t

Link to comment
Share on other sites

Ja jeg bruger Meebox.
Så I når mener problemet er hos Meebox, må jeg vist hellere tage fat i dem.
Som sagt er jeg ikke så teknisk, så hvad er fejlen i det link du henviser til?


Problemet kan løses, hvis du gør som Prestafan. Det undrer mig dog, at MeeBox ikke sørger for, at der er angivet disse rettigheder, når du uploader filerne. Har du måske benyttet noget 1-click install eller lign.?

Angående linket jeg henviser til, så kommer det absolut ingen ved hvilke filer, som er placeret på dit webhotel. Og bestemt ikke folk, som er ude på ballade. Jeg vil foreslå, at du tager fat i Meebox og får dem til at slå directory listing fra.
Link to comment
Share on other sites

Ja jeg har benyttet 1-click install. Når jeg henvender mig til Meebox, får jeg beskeden at de ikke har ændret noget der forhindrer PS i at virke korrekt.
Når jeg prøver at rette "file attachments" til værdier som angivet i skærmdump, bliver de ikke gemt. Jeg kan ændre fra "777" til "755" lige mange gange jeg vil. Men når jeg checker er værdien stadig 777. :shut:
Har netop svaret Meebox med jeres kommentarer, så nu må vi se hvad der sker.

Link to comment
Share on other sites


Problemet kan løses, hvis du gør som Prestafan. Det undrer mig dog, at MeeBox ikke sørger for, at der er angivet disse rettigheder, når du uploader filerne. Har du måske benyttet noget 1-click install eller lign.?

Angående linket jeg henviser til, så kommer det absolut ingen ved hvilke filer, som er placeret på dit webhotel. Og bestemt ikke folk, som er ude på ballade. Jeg vil foreslå, at du tager fat i Meebox og får dem til at slå directory listing fra.


Jeg har ikke haft nogen problemer med det overhovedet, og jeg er også meebox kunde.
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...