Jump to content

Fejl i kunde adresse


havegang

Recommended Posts

Hej
Har en ordre hvor kundens konto henter en anden kundes adresse i fakturering- og leveringsadresse.
Begge kunder er gamle kunder, dvs. der har ikke været samme problem tidligere.
Og 'kunde 2', hvor adressen blev anvendt i forkert, har selv oprettet ordre hvor adresse er korrekt.
Har tjekket Id' er i kunde og adresser, men der er ingen sammenfald.

Jeg er ikke sql-haj, men tænker man kan lave en forespørgsel på ordreId, for måske at blive klogere på fejlen
Nogen der kan være behjælpelig med det - eller har oplevet tilsvarende fejl?
Version: 1.7.5
/Michael
 

Edited by havegang (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Hej Kjeld
Tusind tak for det. Jeg blev en smule klogere,  dog ikke på fejlen. Alle de ordrer kunde X har oprettet, er adresser de samme Id'er.
Dvs. ingen afvigelser på nyeste ordre, hvor adresser er forkert i BO og på faktura.

Spørgsmål: min sql indeholder to databaser, da jeg kørte en meget gammel PS version og var nød til at opdatere til 1.7. Det kunne kun lade sig gøre ved en ny installation af PS med dertil hørende ny database. Jeg eksporterede produkter og kunder til ny db.
Når jeg så kører forespørgsel, hentes der så data fra begge db?
/Michael

Link to comment
Share on other sites

Det er en meget dårlig idé at installere en ny database sammen med den gamle, du burde have adskilt dem i to separate databaser. Ud fra det du beskriver, kunne det lyde som om, at din nye database bruger Id'er forfra. Dvs. hvis du i din gamle database havde f.eks. 100 ordrer og dermed er nået til id 100 og den nye database er startet fra 0, så vil der opstå et rent mismask af data der blandes sammen. Det er svært at sige, om det er dét der sker ud fra din beskrivelse, men det lyder i hvert fald ikke til, at din datamigrering er sket korrekt.

Link to comment
Share on other sites

Hej 

Tak for jeres svar.
Prestafan1234: Som Kjeld skriver anvendes der kun en db, så det er no ikke en blanding af de to, der udløser fejl. Tabeller har jo også et præfix, der adskiller sig fra forrige version.
pertho: både kunder og adresser blev importeret.

Jeg er tilbøjelig til at kategorise denne fejl som et enkeltstående tilfælde.
/Michael

Link to comment
Share on other sites

Hej Michael

Det kan tænkes, det er en enkeltstående fejl. Jeg er klar over, at kun en database kan være i brug ad gangen. Det jeg forsøgte at forklare var, at hvis du ikke har overført data korrekt, så kan din nye database ramme ind i nogle ID'er der allerede har været i brug før og derfor kan oplysninger blive blandet - uagtet, at du nu kører på en ny database. Men hvis det er tilfældet, så vil du snart møde fejlen igen.

Link to comment
Share on other sites

Du kan muligvis undgå eventuelle yderligere fejl/overraskelser ved manuelt at indsætte en række i både customer og adresses med et passende højt id nummer. Så begynder alle fremtidige kunder derfra.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...