Jump to content

[SOLVED] E-mail waarschuwing module en Contact formulier admin mails worden niet doorgestuurd


Recommended Posts

Hallo,

Ik gebruik Prestashop Classic theme en 1.7.5 en heb de E-mail waarschuwingen module (mail alerts module) geïnstalleerd. Ik heb deze correct geconfigureerd (aangegeven dat ik als admin een mail wil ontvangen als iemand een bestelling plaatst). Dit werkt echter niet, de mail wordt niet gestuurd naar het door mij opgegeven e-mail adres. Echter komt er in de back office wél een melding van een nieuwe bestelling binnen. En de klant krijgt ook gewoon zijn bestelbevestiging via de mail binnen.

Ik gebruik een Gmail e-mail adres, en deze is ook gekoppeld aan de Super Admin Medewerker (Employee). Bij de super admin medewerker staat de taal op NL ingesteld, maar ook als ik deze wijzig naar EN, krijg ik nog steeds geen admin mail. Ik heb ook al gekeken in de ps_emailalerts/mails folder en daar staat gewoon zowel de EN folder als de NL folder gevuld met documenten, dus daar is ook niks raars te zien. De e-mail settings staan ingesteld op "php mail () function" en accepteert zowel html als text e-mails.

Als ik een test e-mail stuur via de back office, komt deze ook niet aan in mijn mailbox. En als het contact formulier ingevuld wordt door een klant, heb ik hetzelfde probleem; de mail wordt niet doorgestuurd naar mijn gmail account maar het contactformulier bericht wordt wél correct verzonden naar mijn back office (ik krijg daar een pop upje en de klant krijgt een bevestigingsmail dat de vraag correct naar ons verstuurd is).

Wie kan mij hierbij helpen?

 

Edited by ravenmeisje (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Beste Ravenmeisje,

Heb je al gekeken of je mailtjes in je spam box komen? Gmail, net als outlook en hotmail stellen hele eisen aan te ontvangen emails vanwege SPAM. Het kan dus dat je emailtjes of in je SPAM box komen of zelfs helemaal geblokkeerd worden door Gmail.

Als oplossing zou je eventueel via een SMTP account van je hosting partij kunnen sturen. De SMTP instellingen kan je instellen bij de e-mail instellingen bij Geavanceerde instellingen. Mocht dit niet lukken dan zou ik dit even voorleggen aan je hosting partij om dit verder samen met je op te lossen. Dit is namelijk als het goed is ook een probleem voor al je klanten met een gmail, outlook of hotmail email adres.

Hopelijk ben je hiermee geholpen.

Link to comment
Share on other sites

Hoi Peter,

Bedankt voor je vriendelijke antwoord!

Je hebt gelijk, de mails zitten in de spam folder :( Ik had dit wel bekeken maar natuurlijk alleen op mijn algemene e-mail adres en niet op het gmail adres, en ja, spam wordt niet doorgestuurd natuurlijk 🤯 Ik heb test bestellingen gedaan met een ander gmail e-mail adres en dan kreeg ik wel gewoon de mailtjes die een klant hoort te krijgen, dus ik heb er hoop van dat je als klant met een gmail account geen problemen ondervindt. 

Zou het ook helpen als ik bij mijn hosting provider een [email protected] e-mail adres aanmaak en dan daarmee het gmail adres van de super-admin vervang?

Link to comment
Share on other sites

10 minuten geleden, ravenmeisje zei:

Je hebt gelijk, de mails zitten in de spam folder :( Ik had dit wel bekeken maar natuurlijk alleen op mijn algemene e-mail adres en niet op het gmail adres, en ja, spam wordt niet doorgestuurd natuurlijk 🤯 Ik heb test bestellingen gedaan met een ander gmail e-mail adres en dan kreeg ik wel gewoon de mailtjes die een klant hoort te krijgen, dus ik heb er hoop van dat je als klant met een gmail account geen problemen ondervindt. 

Je kunt er helaas met deze problemen niet vanuit gaat dat de email dan wel altijd bij je klanten aankomt.

11 minuten geleden, ravenmeisje zei:

Zou het ook helpen als ik bij mijn hosting provider een [email protected] e-mail adres aanmaak en dan daarmee het gmail adres van de super-admin vervang?

Alleen als je dan de SMTP van je hosting partij gaat gebruiken verwacht ik.

Link to comment
Share on other sites

Ok, ik heb het toch eerst op die manier geprobeerd en het werkt nu correct, hoezee!

Voor mensen die hetzelfde probleem ervaren; ik heb bij mijn hosting een eigen e-mail adres aangemaakt (iets dergelijks als [email protected]) en dit e-mail adres in de back office neergezet (dus bij medewerker, in de mail waarschuwingen module etc). Dit werkt, als ik nu een bestelling krijg, krijg ik een mail hierover, en als een klant het contactformulier invult, krijg ik hier ook een mail over. Ook de testmail komt nu gewoon aan.

Edited by ravenmeisje (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...