Jump to content

SOLVED Alleen logo en winkelwagen zichtbaar


Recommended Posts

Om een goed beeld te krijgen van webshops, heb ik prestashop geinstalleerd op een testdomein. Ik heb al wat ervaring met viruemart, maar het blijkt dat Prestashop toch echt iets anders is. Na wat gepruts en o.a. dit forum te doorzoeken, werkt in ieder geval mijn url. Blijkbaar moet je eerst modules installeren om je shop zichtbaar te krijgen.

Als ik mijn shop nu benader, zie ik alleen het logo en de winkelwagen. Ik heb al wel een product toegevoegd die ook weer aan een categorie gekoppeld is. Wat doe ik fout?

Daarnaast vraag ik me af of er in Prestashop ook een Ideal betaalmogelijkheid is, bv via Mollie.

Link to comment
Share on other sites

ok, het werkt dus niet zoals Joomla. Template installeren, aanvinken als default en klaar??

Ligt het aan mij, of is er weinig documentatie voor Prestashop??
Bestaat er een software tool om zelf een template te ontwikkelen voor Prestashop? Ik weet in ieder geval dat Artisteer het niet kan.

Link to comment
Share on other sites

Bij je installatie had je de optie om "test" modules te installeren, als je dat had gedaan dan was het direct kant en klaar.
Met templates... alles staat in de /themes/css/global.css bestand,vanaf daar kan je alles aanpassen.
Het klopt dat er weinig informatie staat over hoe alles werkt, in het begin is het even alles uitvogelen.

Link to comment
Share on other sites

Bij je installatie had je de optie om "test" modules te installeren, als je dat had gedaan dan was het direct kant en klaar.
Met templates... alles staat in de /themes/css/global.css bestand,vanaf daar kan je alles aanpassen.
Het klopt dat er weinig informatie staat over hoe alles werkt, in het begin is het even alles uitvogelen.


uhm, die optie kan ik me niet herinneren. Ik heb de installatie via Directadmin uitgevoerd. Of bedoel je de optie met test producten?

Ok, dus als ik de global.css kopieer naar een nieuwe map, en die css ga aanpassen, kan ik hem dan helemaal customizen??
Link to comment
Share on other sites

http://www.prestashop.com/forums/viewthread/12171/themes/tutorialguide_for_prestashop_themes/

daarin staat het een beetje, en bij een attachment ergens onderaan kanje zien welke je kan aanpassen;
wat ik je ook aanraad is om met firefox firebug te gebruiken zo kan je je css 'live' aanpassen.

en via direct admin geinstalleerd met Installatron ?


Dank, met die tut ga ik aan de slag.

Ja, via Installatron geinstald.
Link to comment
Share on other sites

bij me attachment kanje zien wat ik bedoelde.


dan vermoed ik dat ik voor een clean install heb gekozen. Weet het niet meer. Mogelijk dat ik het nog een keer opnieuw doe, het is toch een testdomein.
Ik zal vast nog terug komen met vragen, want tot nu toe vind ik Prestashop er heel gelikt uitzien, ondanks de opstartproblemen.
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...