Jump to content

Afspille audio i Flash-afspilleren?


Peacefulpause

Recommended Posts

Hej alle,

Når man opretter et produkt i Prestashop, så kan man under "Short Descritption" vælge at "insert/edit embedded media" og under dette punkt kan man vælge:
Flash, Quicktime, Real Media, Windows media eller Shockwave

Jeg ønsker at indsætte en lydfil som kunden kan afspille og det virker også fint for alle formater, på nær Flash (hvilket er det format jeg helst vil benytte)

For at få de andre players/formater til at virke skal jeg blot linke til en audiofil, men når jeg gør det samme med Flash (URL til mp3 eller wav fil), så kommer der blot et hvidt tomt felt (ingen player, ingen lyd)

Hvordan søren får jeg Flash-afspilleren til at virke? - Skal det være et specielt Flash-format jeg linker URL'en til og i så fald, hvordan kan jeg konvertere en mp3 eller .wav til det?

Link to comment
Share on other sites

Ok, nu lykkedes det endeligt at få det fikset - hvis nogle andre står med samme problem, så er fidusen at URL'en skal linke til en flashplayer + mp3 i samme stykke kode.

Jeg endte med at bruge googles flashafspiller (håber den er god?) og så skal koden se sådan her ud:

<embed type="application/x-shockwave-flash" flashvars="audioUrl=MP3_FILE_URL" src="http://www.google.com/reader/ui/3523697345-audio-player.swf" width="400" height="27" quality="best"></embed>

Hvor MP3_FILE_URL skal udskiftes med en URL til den mp3 du vil have afspillet

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...