Jump to content

[solved] infoblock en categoriën, hoe kan dit?


Don Camillo

Recommended Posts

Hoi,

-Als ik een categorie heb gemaakt dan kan ik hem niet meer hernoemen daarna, is dat normaal? Het lijkt alsof het wel mogelijk is maar hij slaat het niet op.

-In informatieblock had ik een aantal paginas gemaakt, maar nu ik de volgorde anders wil hebben besloot ik om alles te deleten en opnieuw te beginnen. Echter, hij gaat gewoon verder bij ID:18. De 17 daarvoor zijn wel verdwenen maar kan dat niet gewoon opnieuw vanaf 1? Ik had zoveel ID's gemaakt omdat ik ze tussentijds wilde kunnen invullen mocht ik iets toe willen voegen naderhand. Maar vreemdgenoeg kon ik ook hier de naam (ik noemde het bijv tijdelijk 9) niet veranderen.

-Dat deleten heb ik eigenlijk ook gedaan omdat bij sitemap alle ID's van informatieblok getoont werden, dus ook de niet gebruikte!, kan je dat ook uitschakelen? dus dat ie alleen de gebruikte toont?

Bedankt alvast!

Grts,
Don C.

Link to comment
Share on other sites

waarom hij niet weer bij 1 begint is, omdat je database altijd +1 telt voor een nieuwe "rij" en hij dus nooit terug kan gaan.
dit kanje wel handmatig veranderen in je database.

En de pagina's bij Tools > CMS die kan je laten zien (of juist niet) bij Modules > Informatie v1.1

Link to comment
Share on other sites

Oke, bedankt.

Ja dat klopt dat je ze kan aanvinken om ze wel of niet te tonen. Maar, bij mij worden de niet aangevinkten dus de niet-geselecteerden toch in de sitemap weergegeven.

Of is dat altijd zo?
Daarom heb ik die nummering maar weg gehaald die ik eerst had gemaakt om naderhand extra info toe te voegen (zonder alles opnieuw te hoeven invoeren). Want dan heb je gewoon losse nummers in je sitemap staan , en dat lijkt me niet goed voor google.

Link to comment
Share on other sites

Hoi,

Ik heb toch nog een vraagje, klopt het dat producten of categorieën die met het maken een naam zijn gegeven niet meer van naam veranderd kunnen worden?
Ik kan wel de naam binnen Backoffice veranderen in het verander scherm, maar als je daarna in backoffice bij categorieën kijkt dan is de naam toch hetzelfde gebleven. Terwijl hij op dat andere scherm (en in sitemap) wel veranderd is.

Nu heb ik bijv. een foutje gemaakt bij het maken van een product, de naam klopt niet, maar nou kan ik die niet veranderen.

Werkt dat altijd zo?
Don C.

Link to comment
Share on other sites

ctrl f5 kende ik nog niet, maar ook daarmee lukt het niet.

Maar misschien kan het sowieso niet.
Ik weet ook niet waar je bijv. je catogerienaam kunt veranderen.

Als je bijv. in catalog kijkt, en je hebt home, en daarin een subcategorie. Dan begint dat met ID, dan Name, en dan Description (en op het eind displayed en actions).

Volgens mij kan je een eenmaal gemaakte "Name" en "Description" niet meer veranderen, want als je op edit rechts drukt dan kan je wel de Name veranderen, maar ik zie hem dan niet terug in dat ID-overzicht. Wel in de sitemap.
Maar in het ID-overzicht moet het toch ook veranderd kunnen worden of niet?

Bedankt voor het meedenken in ieder geval!
Don C.

Link to comment
Share on other sites

naja hier kan ik wel gewoon categorie naam veranderen en beschrijving.
hebje alles wel goed gechmod ?
bij installatie krijg je allemaal groene/rode vinkjes stond alles wel op groen ?

en.. staat het misschien niet op een andere taal geselecteerd?

Link to comment
Share on other sites

vreemd zeg, ja ik had wel alle vinkjes groen. Volgens mij kon je ook alleen verder gaan als je alles groen had (maar dat weet ik niet zeker).

Heeee, dat is het inderdaad!... mijn BO staat gewoon op Engels, omdat ik dat handiger vond...
Nu heb ik hem op Nederlands gezet en nu is het inderdaad wel veranderd!!....

Ik begrijp trouwens niet waarom hij het niet aanpast als ik gewoon in Engels sta, want ik kan wel een andere naam invoeren, maar dat doet ie dan alleen in het Nederlands, vreemd!... Maar het werkt.

Bedankt zeg!! dit scheelt veel, slim gevonden trouwens!...
Hier ben ik wel blij mee!

Grtz,
Don

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...