Jump to content

Jeg har en underlig statistik under "sider der ikke kunne findes"


Shila

Recommended Posts

I statistik under "sider der ikke kunne findes" er der en masse adresser. Adresserne er bare eksisterende sider i min shop, men med et ekstra domæne navn foran. F.eks. kan den ikke finde siden http://mitdomæne.dk/mitdomæne.dk/content/5eksempel.html hvilket jo giver sig selv. Hvorfor den leder efter disse adresser, aner jeg ikke.

Jeg kan så se under googles webmasterværktøjer, at google også leder efter siderne, da de figurerer under gennemgangsfejl og returnerer en 404 kode.

Det virker som om, at hver gang en kunde er inde og kigge på en side, viser den en fejlside i statistikken. Kunderne finder heldigvis de rigtige sider og ikke fejlsiderne.

Hvad skyldes dette? Det har ikke altid været sådan, men er noget der er sket for nyligt.

Link to comment
Share on other sites

Har du f.eks. haft en testshop på et subdomæne, som du ikke længere har? Jeg havde nemlig på et tidspunkt en testshop, som jeg slettede igen, men denne var blevet indekseret af google, og når jeg klikkede på links i søgeresultaterne endte jeg på en 404 side i min liveshop.

Link to comment
Share on other sites

Ja jeg havde en testshop, men den var på et andet domæne. Det domæne testshoppen var på, har jeg dog peget på mit "hoveddomæne". Den nåede rigtig nok at blive indekseret af google og man endte også på en 404 side på mit "hoveddomæne".

Jeg tror dog ikke det har noget med ovenstående at gøre, medmindre det er en søgemaskinerobot, der giver statistikken. Antallet af fejlsider der tælles, er nemlig meget højere, end det antal hits disse gamle indekserede sider burde få. En hurtig gennemgang af fejlsiderne ligner faktisk de sider der rent faktisk vises, uden fejl og uden det ekstra domænenavn foran.

Link to comment
Share on other sites

De fejl havde jeg også på et tidspunkt, men underligt nok har jeg dem ikke mere.

Det værste er at google finder alle de 404 sider og jeg er ikke helt sikker på, om jeg får en straf i forhold til min placering på google, fordi der er så mange 404 fejlsider.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...