Jump to content

Finetuning Prestashop


Guido van Harten

Recommended Posts

Goedendag,

 

Ik ben een pas beginnende Prestashop-gebruiker. Ik heb Prestashop 1.7.5.0 geïnstalleerd op een VPS en ben nu bezig met het finetunen van diverse instellingen.

Zo ben ik op zoek naar de mogelijkheid om adres-, BTW- en KvK-gegevens van de onderneming in te kunnen vullen. Vooralsnog kan ik deze instellingen niet vinden. Daarnaast vraag ik me af waarom ik mijn Mollie-API-key niet werkend krijg in Prestashop.

Kan iemand mij op weg helpen?

 

Vriendelijke groet,

Guido van Harten

 

 

Link to comment
Share on other sites

Winkelinstellingen>Contact>Tabblad winkels

Hier kun je alles wat je wil invullen.

Voor wat betreft Mollie zul je wat meer informatie moeten geven, alleen een melding ik krijg het niet werkend is te summier. Wat heb je bv gedaan, graag met plaatjes erbij. Is je mollie api aangevraagd voor de winkel die je nu online aan het bijwerken bent? 

Wat gebeurd er als je de benodigde stappen hebt uitgevoerd etc.

Link to comment
Share on other sites

Inderdaad, ik was iets te summier in mijn bericht, waarvoor mijn excuses.

Ik heb een mollie-account met bijbehorende API key (testxxxx en livexxxxx). In het admin-gedeelte van PrestaShop 1.7.5.0 klik in de linkerkolom op Modules en in de catalogus zoek ik naar Mollie en installeer deze (versie 3.3.2). Als deze geïnstalleerd is, klik ik op Configureren. De pagina begint met een "geel" venster ("De configuratieoptie "Template-compilatie" is op "Never recompile template files" gezet"...). Onder het Mollie-logo staan gegevens over mijn Mollie-account. Omdat ik al een account heb, sla ik dit deel over. De gegevens die er zijn ingevuld - voor- en achternaam, e-mailadres en winkelnaam - zijn in overeenstemming met de gegevens van het Mollie-account en de URL van de winkel is ook goed. In Prestashop vul ik mijn API-key (testxxxx) in; bij omschrijving staat een lichtblauwe balk: "Deze optie is niet beschikbaar voor de API die momenteel is geselecteerd".

In het gedeelte Betaalmethoden staat een lichtrood kader ("Kan de betaalmethodes niet laden Fout: Network Error") en zo zijn er nog enkele foutmeldingen in dit venster.

In je reactie verwijs je naar "Winkelinstellingen>Contact>Tabblad winkels". Deze instelling kan ik niet vinden in het admin-scherm. Ik neem aan dat ik niet op de juiste plaats zoek, maar kun je me een richting geven waar ik moet kijken?

Alvast bedankt.

Vriendelijke groet,

Guido

Link to comment
Share on other sites

Het gele waarschuwingsvenster heeft al aan wat er aan de hand is. In Geavanceerde instellingen>prestaties moet deze instelling even aangepast worden naar(zie foto)

De gegevens van je winkel vul je in in bij: Winkelinstellingen>Contact>Tabblad winkels (zie foto)

9.jpg

10.jpg

Link to comment
Share on other sites

Mijn scherm in Prestashop komt niet overeen met jouw afbeelding. Toch heb ik wel dezelfde versie.

Links onderaan wordt een rondleiding genoemd, maar die kan ik niet hervatten (ik heb nooit een rondleiding gestart in PrestaShop) en ik kan 'm ook niet stoppen. Ik "vrees" dat ik toch iets over het hoofd zie. 
Kun je me helpen?

Vriendelijke groet,

Guido

ps_20190101.JPG

Link to comment
Share on other sites

Als je denkt dat het probleem is opgelost dan is de beste manier om te reageren met de oplossing of waardoor je denkt dat het is opgelost. Ik heb je post dus weer zichtbaar gemaakt omdat het voor kan komen dat anderen tegen hetzelfde aanlopen. Zou je nog willen aangeven waardoor je denkt dat het is opgelost?

Misschien even ter verduidelijking: In de Prestashop Community komen erg veel vragen naar voren die door gebruikers worden gesteld die meerdere personen ook tegenkomen. Soms is de oplossing simpel, soms wat ingewikkelder, en ook soms moeten we doorverwijzen naar een ontwikkelaar. Als men daarna de gevolgde stappen ook weer post op het forum heeft iedereen er wat aan. Ook als het een beginnersfoutje is.

Link to comment
Share on other sites

Omdat ik nog een echte beginneling ben in PrestaShop en nog helemaal geen ervaring heb met het opzetten van een webshop, heb ik het maar gelijk rigoureus aangepakt en ben gewoon weer van vooraf aan. Dus de VPS heb ik opdracht gegeven tot herconfiguratie en daarna de basisconfiguratie (LAMP-server) en de installatie en configuratie van PrestaShop gestart. Daarna opende zich vanzelf de rondleiding...

Vriendelijke groet,

Guido

 

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Ik ben overgestapt naar een goedkopere hosting. Nu met versie 1.7.4.2. Ik kreeg niet de verwachte tour voor m'n neus die o.a. voorstelt om een product toe te voegen. Toch blijkt er wel een tour te zijn, want links onderaan zie ik weer hetzelfde kader waar ik kan kiezen uit stoppen of hervatten, maar geen van beide opties geven resultaat.

Hoe kan ik dit oplossen?

Vriendelijke groet,

Guido

Link to comment
Share on other sites

Ik snap je keuze niet om terug te gaan naar goedkopere hosting ipv een vps en daarnaast een versie van prestashop te installeren die niet de laatste versie is. Een prestashop webshop is best een zwaar pakket wat op een gewone hosting niet best draait. Een goede vps is veel beter en daardoor draait de webshop ook veel soepeler. Hosting/vps is echt heel belangrijk bij het draaien van een webshop. Ik raad je aan om eens bij @Wallgrind.nl te kijken. Dan weet je in ieder geval dat het op dat gebied goed zit. Er zijn uiteraard meerdere partijen waar je ook uit kan kiezen maar mijn ervaring is dat je bij wallgrind klein kan beginnen en opschalen als de webshop groter wordt. Kortom basis goed, dan komt de rest ook wel in orde :)

 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...