Jump to content

Homepage wordt niet weergegeven na schone installatie (HTTP 500 Error)


Recommended Posts

Als eerste, ik ben met PrestaShop een newbee, maar ben zeker geen N00B in PHP/MYSQL etc
Al twee dagen probeer ik een probleem op te lossen, na veel zoeken op fora, google etc ben ik zover gekomen hier mijn vraag te plaatsen.

Ik probeer een schone installatie werkend te krijgen, het installeren zelf gaat geheel zonder enig probleem.
Alleen als ik dan klaar ben met installatie en ik wil dus mijn winkel bekijken (http://domein/shop) krijg ik een HTTP ERROR 500.
Voor het uploaden van alle files heb ik gebruik gemaakt van binaire gegevensoverdracht (zoals altijd) 

De BackOffice werkt dus prima, echter de Frontpage laat niets van zich zien.
Doe ik nog iets verkeerd of ben ik een stap overgeslagen?

De geïnstalleerde versie van Prestashop: 1.7.4.3 (na installatie modules etc geüpgraded)

De specs van de webserver:
Server softwareversie: Apache/2.4.6 (CentOS) OpenSSL/1.0.2k-fips mod_fcgid/2.3.9 PHP/5.4.16 mod_python/3.5.0- Python/2.7.5
PHP-versie: 7.1.17 : Fast-CGI    (extra opties: CGI/Mod-PHP/SuPHP/PHP-FPM/HHVM)
Geheugenlimiet: 128M
Maximale uitvoeringstijd: 30
Maximale bestandsgrootte voor uploads: 24M
MySQL versie: 5.5.60-MariaDB
MySQL-engine: InnoDB
MySQL-driver: DbPDO

Link to comment
Share on other sites

3 minutes ago, Dubbele Whopper said:

Als jij daadwerkelijk geen NOOB bent met php/mysql dan had je wel geweten hoe je nuttige informatie uit de logs kunt halen.
Als jij niet eerlijk tegen ons bent is het wel heel lastig om jou te helpen..........


Beetje jammer deze reactie, ik zeg ook dat ik geen N00B ben in PHP/MySQL, je hebt mij niet zien schrijven dat ik een echte die-hard ben daarin.
Een N00B weet ook niet alles, jij wel dan? Daarbij als je al twee dagen aan het ploeteren bent zie je op een gegeven moment de bomen door het bos niet meer, of de meldingen door de logs heen.
Slecht geslapen misschien?

Link to comment
Share on other sites

1 pfjacobs%40outlook.com.jpg LanDruid 1 Backoffice verbinding van 94.*.*.*   0 0x 0 05-10-2018 09:07:59
2 pfjacobs%40outlook.com.jpg LanDruid 1 Product modification Product 20 0x 0 05-10-2018 09:10:27
3 pfjacobs%40outlook.com.jpg LanDruid 1 Product catalog filters stored.   0 0x 0 05-10-2018 09:10:31
4 pfjacobs%40outlook.com.jpg LanDruid 1 Backoffice verbinding van 94.*.*.*   0 0x 0 05-10-2018 09:33:00
5 pfjacobs%40outlook.com.jpg LanDruid 1 Backoffice verbinding van 94.*.*.*   0 0x 0 05-10-2018 11:02:10
6 pfjacobs%40outlook.com.jpg LanDruid 1 Backoffice verbinding van 94.*.*.*   0 0x 0 05-10-2018 11:19:20

 

Dit is alles wat ik in de logs terugvind in BackOffice
En op de een of andere manier bevalt je houding mij niet, alles behalve (klant)vriendelijk
We zijn hier om elkaar te helpen toch?, niet om af te kraken

Link to comment
Share on other sites

na verder beetje knutselen lijkt de pagina te werken.

Ik heb onder geavanceerde instellingen de compilatie op Force gezet, de caching op MySQL
Daarna onder debug de niet-prestashop-modules ingeschakeld en de debug-modes aangezet.

Na het opslaan de frontpage geopend en daar zag ik dat het script geen folder CACHE kon aanmaken in /themes/classic/assets/

Na het aanmaken van de folder CACHE lijkt de frontpage naar behoren te werken.

Wellicht is er iets misgegaan tijdens de installatie, of het recusief aanpassen van de folders is misgegaan of de betreffende folder is niet genoemd tijdens het installatieproces.

In ieder geval lijkt de scripting te werken.

Slotje mag op dit draadje

 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...