Jump to content

Er faktura betaling et nødvendigt betalingsalternativ


mmalling

Recommended Posts

Jeg tilbyder idag betaling via faktura igennem klarna som køber min faktura og dermed bærer risikoen.

Men grundet et forholdsvis højt årsgebyr og transaktions gebyr overvejer jeg at droppe denne mulighed, men kan det være en skidt ide at fravælge dette alternativ?

Link to comment
Share on other sites

Nu har jeg ikke lige kigget på hvad du sælger, men i vores branche har jeg en ide om at der er forholdsvis mange der ikke er helt trykke ved netshopping. Jeg har derfor overvejet om vi skal indfører det, yder mere giver det jo mulighed for betaling som en afdragsordning, hvilket altid er en fordel overfor dem som ikke lige har pengene.

Jeg vil sige, hvis du tjener udgifterne hjem til det, via betalinger igennem det, så må det være værd at beholde, selvfølgelig kan man vende det om og spørge sig selv om de kunder som bruger det, ville de betale med kort hvis de ikke havde muligheden for klarna? Men det ved man ikke noget om :)

Link to comment
Share on other sites

Nu har jeg ikke lige kigget på hvad du sælger, men i vores branche har jeg en ide om at der er forholdsvis mange der ikke er helt trykke ved netshopping. Jeg har derfor overvejet om vi skal indfører det, yder mere giver det jo mulighed for betaling som en afdragsordning, hvilket altid er en fordel overfor dem som ikke lige har pengene.

Jeg vil sige, hvis du tjener udgifterne hjem til det, via betalinger igennem det, så må det være værd at beholde, selvfølgelig kan man vende det om og spørge sig selv om de kunder som bruger det, ville de betale med kort hvis de ikke havde muligheden for klarna? Men det ved man ikke noget om :)


Jeg sælger hardware, kabler og elektronik, en del af dem der køber på faktura har jeg på fornemmelsen har gjort det fordi de egentlig ikke har råd, men jeg mister jo ikke noget da klarna bærer tabet og risikoen, det er også derfor der er rimlig høje omkostninger. Det koster ca 1500,- pr år i abb, og så tager de afgift at total beløbet på hver faktura, omregnet vil det sige at hvis en kunde køber for 100,- skal jeg af med ca 25,- til klarna. Så på de små ordre hænger det dårligt sammen desværre kan man ikke fra klarnas side side sætte et mindste beløb på. Og jeg tænker også lige som du, de mennesker der har købt for 100,- på faktura vil de ikke bare anvender kort istedet, feks mastercard hvor der er indbygget kredit.
Link to comment
Share on other sites

Det er ikke smart overfor privatkunder.
Erhvervskunder kan gå, men så skal i ind og kreditvurdere dem først.


Det er således at kunden uanset om det er privat eller erhverv bliver kreditvurderet af klarna iforbindelse med købet, privat indtaster man telefon, fulde navn og cpr, så bliver man tjekket med det samme. Og går den igennem gennemføres købet, og i det øjeblik har klarna faktisk overtaget fordringen, det vil sige at vi sender varen og fakturaen, men beløbet betales til Klarna, som har købt fakturaen og overtaget fordringen og risikoen.

Betaler kunden ikke er det Klarna de skal slås med vi får vores penge efter 14 dage, og dermed har vi kun supporten/ kontakten med kunden hvis det drejer sig om det produkt der er købt, hvis det er noget med betalingen er det Klarna de skal have fat i.
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...