Jump to content

Onderscheid tussen pakket en envelopzending


ikke26

Recommended Posts

Hallo,

vraag1 Ik ben een prestashop aan het opzetten. Nu wil ik dat voor sommige producten een envelopzending wordt gerekend, en voor andere, grote producten pakketzending. Is het mogelijk dat te realiseren, en hoe doe ik het?

vraag2 Is er ook een module waarmee je in één keer alle TNT tarieven kan laden, ik vind het ook goed als deze niet aan bovenstaande eis voldoet

vraag 3
Kan ik ook mensen een tarief rekenen voor betalen met PayPal?

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Hallo,

vraag1 Ik ben een prestashop aan het opzetten. Nu wil ik dat voor sommige producten een envelopzending wordt gerekend, en voor andere, grote producten pakketzending. Is het mogelijk dat te realiseren, en hoe doe ik het?

vraag2 Is er ook een module waarmee je in één keer alle TNT tarieven kan laden, ik vind het ook goed als deze niet aan bovenstaande eis voldoet

vraag 3
Kan ik ook mensen een tarief rekenen voor betalen met PayPal?


Antw 1: Als je zorgt dat je bij shipping, je gewichten zo aanpast, dan kun je dat makkelijk doen, ik heb dat ook gedaan. Ik heb het zo gedaan: Iets wat ik via een envelop wil verzenden, laat ik als gewicht 46 gram wegen. 46 gram / 46 cent, en als het meer dan 20 gram is, dan wordt dat 92 gram, dus 92 cent ( 1 of 2 bij de nieuwe postzegels)

21 Afhalen 0kg 10kg
37 Bezorgen 0.04kg 0.05kg
38 Bezorgen 0.05kg 0.09kg
39 Bezorgen 0.09kg 10kg

zoals je hierboven ziet, iets kan bij mij tussen de 40 en 50 wegen, en tussen de 50 en 90 gram. Als je 50 gram iets laat wegen, dan pakt hij de hoogste waarde, dus dan moet je 49 gram nemen. Het is een beetje moeilijk uitleggen, maar hoop dat je het begrijpt.

En dan zien de kosten, ex BTW er zo uit:


Nederland €0.39 €0.77 €5.67

Antwoord 2: Volgens mij niet.....

Antwoord 3: Kan wel, maar zou ik niet doen. Ik zou het verkapt doen. Dus als je iets aanbied voor 10.45, maak er dan 10.95 van. Ik reken het niet, ook niet voor ideal. Was laatst op een website, en moest voor paypal ook betalen, dus niet, en voor ideal 1.18 betalen.....dan haak ik af. Niet meer van deze tijd, maar dat vind ik....
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...