Jump to content

Send til en ven


RainbowSoftware

Recommended Posts

Du kan ændret modulet så det sender to mails, men egentlig så synes jeg måske du samtidigt burde fortælle brugeren at du læser deres private besked til deres ven. Jeg mener faktisk at have læst at forbrugerombudsmanden har gjort "send til en ven" forbudt, men jeg er ikke helt sikker.

Link to comment
Share on other sites

Du kan ændret modulet så det sender to mails, men egentlig så synes jeg måske du samtidigt burde fortælle brugeren at du læser deres private besked til deres ven. Jeg mener faktisk at have læst at forbrugerombudsmanden har gjort "send til en ven" forbudt, men jeg er ikke helt sikker.


Jeg er enig i, at det nok ikke er smart at læse med på, hvad brugerne sender til deres venner via Send til en ven funktion. Send til en ven er ikke forbudt, men det må ikke bruges til reklame:

Klip fra Forbrugerombudsmandens spamvejledning

"Derimod er reklamer, der lægges på på facebooksidens væg – dvs. den del af væggen som facebookindehaveren bruger til at kommunikere med sine venner – efter Forbrugerombudsmandens opfattelse omfattet af bestemmelsen. Det samme må uden tvivl gælde reklamehenvendelser, der sendes til indbakken. Det betyder, at en erhvervsdrivende ikke uanmodet må sende reklame til en profils væg.

Forbrugerombudsmanden har i en konkret sag udtalt, at præmiering af personer for ved brug af et facebook-ikon(11) på fx en hjemmeside at dele oplysninger med vennerne via facebookindehaverens egen væg, er i strid med markedsføringslovens § 6, stk. 1, hvis meddelelsen indeholder reklame. Det skyldes, at den meddelelse, der lægges på væggen automatisk sendes videre til vennernes facebookside, hvor de vises under nyheder. Funktionen svarer således til en ”Tip en ven”-funktion.”

Så faktisk bryder rigtig mange loven med deres Facebooksider (dette var jeg ikke opmærksom på - altså at man ikke må bruge facebook til reklame)
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...