Jump to content

vare nummer og lidt andet


Henrik Larsen

Recommended Posts

Hej

Jeg må indrømme at jeg har begået en fejl, men det er menneskeligt at fejle.

For mit firma har jeg lovet at opsætte en shop men - den valgte som er lavet ud fra OSC, ter sig ikke som ønsket.

Pt. kører jeg en Test shop på http://handifood.dk/shop/ (PS).

Der er nogle ting jeg godt kunne tænke mig at vide og syndes at det er svært at finde rundt i det danske forum her, så prøver at liste nogle problemer op.

1. Hvor finder jeg varenummer til et produkt i BO

2. Under produkt oprettelse står der hos mig Quantity: det er mængde på dansk, men kunne det ikke være muligt at det evt. kunne rettes så der kunne stå "antal vare på lager"

3. Vedrørende betaling med Dankort hvordan gør man det?

Til det andet opretter jeg en anden tråd!

Note: Som skrevet en gang tidligere i denne tråd har jeg skrevet at jeg syndes det er svært at finde rundt i det danske forum her på PrestaShop. Så nogele af mine spørgsmål kan være andre steder.

Link to comment
Share on other sites

Hej Henrik

# Varenummeret der bruges i PrestaShop står umiddelbart under "ID" i kataloget. Var det det, du mente?
# Er det version 1.4, du har installeret? Jeg har ikke fået opdateret de danske oversættelser til 1.4 endnu. Jeg gør først noget ved det, når den er klar til produktion.
# Du skal finde en betalingsformidler (f.eks. Epay, Quickpay) og du skal tilmelde dig Nets. Hvis du vil starte uden de store udgifter (men dog give mulighed for Dankort), kan du bruge Ewire til betalingerne.

/Kjeld

Link to comment
Share on other sites

Bare lige for at knytte en kommentar til Ewire, så synes jeg det er en kedelig løsning.
1. Man ikke få nogen faktura på de gebyr de kræver
2. Der oprettes en bruger til kunden når kunden betaler, næste gang kunden så vil handle så skal man logge ind hos ewire inden betalingen kan gennemføres. Det er bare sådan noget der er skidt for konverteringerne.

3. Man må heller ikke skrive på ens site at man tager dankort, nej man skal skrive at man tager ewire. Skidt skidt løsning (ihvetrfald alene, eller som alternativ til dankort betalinger.)

Alternativt kan man se varenummeret i adresse linjen, det står lige efter &id;_product=, men det burde jo nok være vist på produkt siden som du efterlyser.

Link to comment
Share on other sites

Hej Tim

# Du får heller ikke en "rigtig" faktura fra PayPal eller Moneybookers. Dog kan dog udskrive transaktionen og lægge ved som bilag. Om skattefar synes det er godt nok? Tja, det må komme an på en prøve.
# Enig. Det er altid en hæmsko, at kunden skal oprette sig endnu et sted for at betale.
# Du må vel godt nævne, at kunden kan betale med Dankort via Ewire (for det er jo sandt). Men du må ikke bruge dankortlogoet.

/Kjeld

Link to comment
Share on other sites

Jo det er sandt, det skal bare brandes som at ewire er betalingsmidlet.

Vi har selv været der for et årstid siden, og hvis jeg skulle starte forfra idag med den viden jeg har fået om konverteringsoptimering, og ikke mindst det mer salg vi har pga. internationale kort (over 50%) så ville jeg helt sikkert være gået all-in med det fra starten af.

Visa elektron og ikke mindst mastercard debit / direct og hvad de ellers hedder er det bankerne forære dem som ikke kan ministrere fx et dankort. Der er selvfølgelig også andre der har det. Men der er flere og flere der får den slags kort.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...