Jump to content

[LØST] Læg i kurv funktion


Sund-og-smuk.dk

Recommended Posts

Drøm du bare om den.

Som kunde vil jeg da blive særdeles irriteret efter at have lagt mere end een vare i kurven, og så blive mødt med den popup.

Link to comment
Share on other sites

Pertho, det er den slags der fortæller kunderne at de har lagt noget i kurven.

Optil 10% af dem der ligger noget i kurven forsvinder fra sitet, efter at have lagt noget i kurven, fordi de ikke kan finde ud af om de rent faktisk fik lagt produktet i kurven?

Samtidigt præsentere den kunden for en mulighed for at bestille med det samme, så de skal altså ikke til at lede efter kurven bagefter, hvis det altså overhovedet er klarover at de har lagt produktet i kurven ;)

Pertho jeg tager da gerne de 10% af dine kunder der ikke kan finde ud af det og giver dem noget lækkert modetøj ;)

http://www.prestashop.com/forums/viewthread/42612/third_party_modules/clicking_add_to_cart__popup_box_confirmation_with_continue_shopping__checkout_links/

Et stykke nede i den tråd lægger whitelighter en blockcart.zip. Det er den jeg har brugt.

(Procent satsen om kunde forvirringen har jeg fra et podcast jeg har hørt med benjamin gungaard, som ejer http://www.customersense.com/, mon ikke manden ved hvad han snakker om med de referencer :) )

Link to comment
Share on other sites

I PS er der jo Ajax funktionen, der klart illustrerer, at kunden har tilføjet et produkt, da den synligt flytter produktet til kurven. Men jeg vil ikke forholde mig for og imod i dette tilfælde - blot skal man altid huske på, at enhver ting der distraherer brugeren, kan være medvirkende til, at de lukker siden og går videre - blot fordi de glemmer, hvad de var i gang med, fordi popups, reklamer og ny information distraherer.

Jeg har ikke fine referencer, men deltog i sommer i en konference i San Francisco om brugervenlighed på hjemmesider og shops - med selveste Jakob Nielsen. Det var supergodt!

Betalingsprocessen er nok den, som bedst kan optimeres på flest hjemmesider - for det er her folk skal udlevere oplysninger om sig selv, og det skal bare spille og virke intuitivt.

P.S. på Verdious wardrobe ville det som kunde irritere mig vildt, at jeg skal vælge at se flere billeder, før jeg kan lægge i kurven. Hvad nu, hvis jeg ved, at jeg vil have den kjole, hvorfor skal jeg så have flere billeder?? Jeg tænker, du nok er nødt til at gøre det af samme årsag som jeg har Vis mere på mine produkter, nemlig fordi du har varianter, så du er nødt til at fjerne læg i kurv. Men Se flere billeder er efter min mening et dårligt tekstvalg, når nu jeg er klar til at købe:-) Måske Se mere og køb? (overvejer også lige dette til min egen shop).

Det er ikke min hensigt at hakke på nogen, men måske nok nærmere en generel overvejelse om brugervenlighed, som vi kan glemme lidt, når vi både er webmastere, indkøbere og shopejere:-)

Link to comment
Share on other sites

Alle prestashop ejere ved at transfer effekten er der, og derfor ser vi den, og ved hvad det betyder. Den almindelige kunde ved ikke altid hvad det betyder, specielt ikke hvis der er scroolet et stykke ned af siden inden man trykker på læg i kurv. (prøv det og se om jeres effekt er synlig for kunden.)

At der lige præcis står "Se flere billeder" og ikke "Mere information" som der har stået før hen er ikke noget tilfælde, det er ikke fordi jeg personligt synes bedre om se flere billeder, men det er skiftet ud pga. en variationstest på sitet. Og der var en 1,5% flere der trykkede på produkterne når der stod se flere billeder. Derfor har jeg vi valgt den tekst, og du har ganske ret i at vi ikke har en læg i kurv knap på produkterne fordi man skal vælge størrelser mm, ellers så havde den skam været der.

Der er efter min mening alt for få prestashop ejere der benytter muligheden for at variationsteste deres site, nu føler jeg mig ret overbevist om at vores popup hjælper flere end den genere, men vi sælger heller ikke overvældende mange produkter pr. ordre, hvis man fx solgte kontorartikler eller noget andet hvor folk skulle ligge mange ting i kurven så tror jeg faktisk vi havde fundet en anden løsning, for så tror jeg ikke den er optimal.

Jeg har ikke været noget nogen kursur, men interesseret mig generelt bare for konverteringsoptimering, og lægger ret meget tid i at optimere vores site. Jeg har læst en bog af steve krug der hedder "dont make me think" som om handler bruger venlighed, og det jeg gør med lige netop den popup er at give brugeren den mulighed lige for snuden som temmelig ofte ville være næste træk. I min verden forære jeg næste træk til kunden, kaster et call to action lige ud foran :)

Jeg synes det er helt fint at du peger på de ting du synes kunne laves bedre på vores site, og jeg ser det bestemt ikke som om du hakker på os :) Tværtimod.

Hvis man vil bruger popup'en så synes jeg man skal sætte sig ind i hvad det gør ved brugeren, og ikke bare tag den fordi den ser smart ud :)

Link to comment
Share on other sites

Nu sælger jeg ikke modetøj, så Timpet stjæler næppe 10% af mine kunder.

Men jeg sælger blomsterfrø og dukketøj, og der er det ikke ualmindeligt, at en kunde bestiller >10 varer. Og så skal kunden ikke mødes med den popup 10 gange.

"Problemet", hvis vi skal kalde det et problem, er at når en vare har attributter på, så skal man ind på selve varen for at bestille. Om det så hedder "se flere billeder" eller "Vis" eller hvad man nu engang har kaldt det, er underordnet.

Jeg bruger Attribute Wizzard pro, og den gør automatisk det, at den nedtoner "læg i kurv", når der er attributter på en vare.

"Den almindelige kunde ved ikke altid hvad det betyder, specielt ikke hvis der er scroolet et stykke ned af siden inden man trykker på læg i kurv. (prøv det og se om jeres effekt er synlig for kunden.)" På mine sider "scroller" siden altid til toppen, så kunden visuelt kan se, at der er lagt en vare i kurven. Så jeg vil mene, at kunden ikke er i tvil om, at en vare er lagt i kurven. Det rækker for mig.

Link to comment
Share on other sites

Mange tak for jeres svar og meninger.

Jeg er dog af den overbevisning at man netop hjælper kunden til at det næste træk, og ønsker det ikke "kun" fordi det ser smart, det handler udelukkende om konveterings optimering.

Jeg vil prøve og se om jeg kan få til til at virke.

Mange tak!


Hvis du har lyst kan vi sætte en test op i Google website optimizer, så kan vi jo se hvad der sælger mest. Med eller uden popup. :)

Pertho, det er næppe underordnet hvad der står på dine call to action knapper. Men smart når du scroller til toppen, det skulle jeg måske lige kigge lidt på. Min oprindelig idee var egentlig at lave en popup der forsvandt af sig selv igen. Eller den løsning miinto.dk bruger hvor kurven kommer ned når man ligger første varer i.

En ting jeg skal arbejde på er iøvrigt at vise attrib'sene på produkt oversigten, for på den at mindske brugerens irritation over at skulle klikke ind på produkter som ikke fåes i deres ønskede størrelse / variation :)
Link to comment
Share on other sites

Hej Jeg har uploadet den header.php som tilhører funktionen (popup)

Måske skal de kodes sammen på en eller anden måde?

Min normale header.php ser således ud:

<?php

// P3P Policies (http://www.w3.org/TR/2002/REC-P3P-20020416/#compact_policies)
header('P3P: CP="IDC DSP COR CURa ADMa OUR IND PHY ONL COM STA"');

require_once(dirname(__FILE__).'/init.php');

/* CSS */
$css_files[_THEME_CSS_DIR_.'global.css'] = 'all';

/* Hooks are volontary out the initialize array (need those variables already assigned) */
$smarty->assign(array(
   'HOOK_HEADER' => Module::hookExec('header'),
   'HOOK_LEFT_COLUMN' => Module::hookExec('leftColumn'),
   'HOOK_TOP' => Module::hookExec('top'),
   'static_token' => Tools::getToken(false),
   'token' => Tools::getToken(),
   'priceDisplayPrecision' => _PS_PRICE_DISPLAY_PRECISION_,
   'content_only' => intval(Tools::getValue('content_only'))
));

if(isset($css_files) AND !empty($css_files)) $smarty->assign('css_files', $css_files);
if(isset($js_files) AND !empty($js_files)) $smarty->assign('js_files', $js_files);

$smarty->display(_PS_THEME_DIR_.'header.tpl');

?>



Den header som er med til popup funktionen ser således ud:

<?php

// P3P Policies (http://www.w3.org/TR/2002/REC-P3P-20020416/#compact_policies)
header('P3P: CP="IDC DSP COR CURa ADMa OUR IND PHY ONL COM STA"');

require_once(dirname(__FILE__).'/init.php');

/* CSS */
$css_files[_THEME_CSS_DIR_.'global.css'] = 'all';
$css_files[_THEME_CSS_DIR_. 'news.css'] = 'all';
$css_files[__PS_BASE_URI__.'css/thickbox.css'] = 'all';
$js_files[] = __PS_BASE_URI__.'js/jquery/thickbox-modified.js';

/* Hooks are volontary out the initialize array (need those variables already assigned) */
$smarty->assign(array(
   'HOOK_HEADER' => Module::hookExec('header'),
   'HOOK_LEFT_COLUMN' => Module::hookExec('leftColumn'),
   'HOOK_TOP' => Module::hookExec('top'),
   'static_token' => Tools::getToken(false),
   'token' => Tools::getToken(),
   'priceDisplayPrecision' => _PS_PRICE_DISPLAY_PRECISION_,
   'content_only' => intval(Tools::getValue('content_only'))
));

if(isset($css_files) AND !empty($css_files)) $smarty->assign('css_files', $css_files);
if(isset($js_files) AND !empty($js_files)) $smarty->assign('js_files', $js_files);

/* Display a maintenance page if shop is closed */
if (isset($maintenance) AND (!isset($_SERVER['REMOTE_ADDR']) OR $_SERVER['REMOTE_ADDR'] != Configuration::get('PS_MAINTENANCE_IP')))
{
   header('HTTP/1.1 503 temporarily overloaded');
   $smarty->display(_PS_THEME_DIR_.'maintenance.tpl');
   exit;
}

$smarty->display(_PS_THEME_DIR_.'header.tpl');

?>



Er der nogen der kan gennemskue hvad det lige er der skal til, for at få det til at virke?

På forhånd tak

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...