Jump to content

onepagecheckout trollar med momsen


dwatte

Recommended Posts

Hej!
En bugg som övergår min förmåga inträffar när man valt en vara och klickar på checkout, man kommer då till en sammanfattning av kundkorgen där priser utan och med moms listas upp. Allt visas korrekt under en sekund sen ändras utan momskolumnen till samma summa som med moms!!! Klickar man på knappen varukorg så visas uppställningen däremot korrekt varför jag tror att detta har med min "onepagecheckout"-modul att göra. Har försökt förklara mitt problem för skaparen av modulen men utan framgång. Har något ett förslag på lösning? Jag har PS 1.3.2 och senaste modulen. Min shop är här: http://nordicase.se testa gärna

dwatte

Link to comment
Share on other sites

Jag hade samma problem och jag fick detta svar: "VAT excl. price in shopping cart summary - according to user guide, it requires change in blockcart module". Jag pröjsade för installation och support så han fixade problemet åt mig. Så du kanske kan kika i blockcart-modulen.

Link to comment
Share on other sites

Tack för svar!
När man köper modulen så ska man enligt säljaren ersätta några filer i blockcartmodulen för att kunna utnyttja funktionen med olika skatter för olika zoner (inom EU t.ex) vilket jag gjort (flera ggr). Felet uppträder även när man inte använder denna funktion. Supporten gav mig alltså råden att ominstallera dessa filer men det har inte hjälpt. Får fortsätta felsöka.
Pacquaio: Hade du också att det visade rätt när man gick till varukorgen men inte till kassan?

MVH
dwatte

Link to comment
Share on other sites

Jag kommer inte ihåg exakt hur det var så jag kan inte säga säkert om varukorgen eller kassan visade rätt moms. Men jag har för mig att en av dem visade korrekt moms. Men det visade rätt siffror i ung. en halv sekund innan det ändrades. Efter ändringen av modul-utvecklaren så har jag en mer detaljerad moms info med uppdelad inf om exkl och inkl moms för produkt, frakt, totalen...

Link to comment
Share on other sites

Om jag inte minns fel så är det id eller classen på de span taggar i opc-order.tpl som visar inkl /exkl moms som är likadana, vilket gör att när datat uppdateras så får båda boxarna samma värde. Var ett tag sedan tyvärr då jag "meckade" med detta så minns inte exakt, men något sådant är det iaf för att lösa problemet. (Ska bli skönt med 1.4 när snabbkassa finns inbakat i orginalpaketet).

Link to comment
Share on other sites

På tal om snabbkassa i 1.4

Innebär den snabbkassan att man måste registrera sig med inlogg och lösenord där de egentligen bara dragit ihop alla steg till en sida, eller är det en riktigt snabbkassa där kunden kan handla utan att hålla på och registrera sig?

Jag hoppas verkligen att det är en riktig snabbkassa utan registreringskrav eller att kunden kan välja om de vill registrera sig eller inte.

Link to comment
Share on other sites

Om jag inte minns fel så är det id eller classen på de span taggar i opc-order.tpl som visar inkl /exkl moms som är likadana, vilket gör att när datat uppdateras så får båda boxarna samma värde. Var ett tag sedan tyvärr då jag "meckade" med detta så minns inte exakt, men något sådant är det iaf för att lösa problemet. (Ska bli skönt med 1.4 när snabbkassa finns inbakat i orginalpaketet).


Ok. Jag är ingen hejare på detta så jag löste allt temporärt genom att kommentera bort den raden i opc-order.tpl, så nu döljer kassan alla priser exkl.moms. Det får duga. Tack för hjälp.
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...