Jump to content

Fragtprisen stiger ikke


MadsNA

Recommended Posts

Hej

Jeg har fulgt denne guide - http://www.prestashop.com/wiki/Shipping/ - men uanset hvad jeg gør, så vil fragt prisen ikke stige selvom jeg lægger flere produkter i kurven.

Eksempel:

Vare1 vejer 0.5 kilo (den går ind under 0 kg til 5 kg-intervallen, hvor fragtprisen er opgivet til 25,-)

Hvis du lægger 2*Vare1 i kurven vil vægten være 1 kg (så vil det koste 50,-). Her burde systemet regne fragtprisen ud til at være 50 kr. men det holder fast på 25 kr. og det er uanset hvor mange produkter jeg lægger i kurven.

Hvad dælen er problemet?

Link to comment
Share on other sites

Hvis du pakker 2 varer à 0,5 kg er det da stadig prisen for forsendelser med en vægt under 5,0 kg, der skal benyttes. Hvis du lægger 11 varer i kurven, skulle du gerne komme ind i næste vægtinterval.

Jeg har sat mine vægtgrænser, så jeg tager højde for emballagens vægt. Så min tabel for Post Danmark ser således ud:

| Zone / Afstand |_{border:1px solid black}. 0g til 31g |_{border:1px solid black}. 31g til 80g |_{border:1px solid black}. 80g til 230g |_{border:1px solid black}. 230g til 450g |_{border:1px solid black}. 450g til 900g |_{border:1px solid black}. 900g til 1500g |
| Danmark |{border:1px solid black}{align=}. 8.50 |{border:1px solid black}{align=}. 16.00 |{border:1px solid black}{align=}. 24.00 |{border:1px solid black}{align=}. 38.00 |{border:1px solid black}{align=}. 50.50 |{border:1px solid black}{align=}. 60.50 |

/Kjeld

Link to comment
Share on other sites

Hov, jeg lavede en fejl. Jeg beklager - vare1 vejer 0.5 kg og intervallerne går således - 0 til 0.5 - 0.5 til 1 kg - 1 kg til 1.5 kg og så videre. Så 2*vare1 er lig med 1 kg, hvilket systemet ikke registrer og stadig sætter fragtprisen til at være 25 kr. selvom det burde være 50 kr.

Link to comment
Share on other sites

Lige en ting til - hvordan ændrer man fra kilo til gram i backend? Det er ærlig talt lidt træls at skulle indtaste så mange nuller ved de små varer ;)

Er det et problem?
Lev med det.
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...