Jump to content

Bugg i fraktmodulen?


dogtail

Recommended Posts

Hej,

Hittade ett lustigt fel i fraktmodulen nu när jag försöker få igång min PrestaShop butik.

Jag har satt viktintervallet i PS enligt Postens portotabell, 0-20 (6 kr), 21-100 (12 kr), 101-250 (24 kr), 251-500 (36 kr) osv... Har också lagt in en produkt med vikten 50g för att enkelt kunna kontrollera att fraktpriset blir rätt mellan de olika intervallen.

Till en början såg allt rätt ut men om man väljer att köpa exempelvis två produkter (totalt 100g), så man hamnar i skarven mellan det första och det andra intervallet blir fraktbeloppet 72 kr istället för 12 kronor. 72 kr motsvarar det högsta intervallet jag lagt till, alltså 1001-2000g (72 kr). Samma blir det om man köper tio varor så man hamnar i skarven mellan det fjärde och femte intervallet. Om man däremot köper ex antal produkter som inte hamnar i någon skarv blir fraktkostnaden alltid korrekt.

Vet någon om det finns en fix för detta?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Om jag inte minns fel så kollar den på "mindre än" dvs 0-20 så är det värdet 20 som finns sparat och då ska det vara "mindre än 20" och inte = 20. Vad man ska göra är alltså ha omfång 0-20 20-100 100-250 osv och om dina omfång då ska vara "upp till och med" 20 gram så bör du ha 0 - 21 i omfång 1, 21-101 i omgång 2 osv för att det inte ska bli någon skarv.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...