Jump to content

Webbhotell som stödjer prestashop


re-dizain

Recommended Posts

  • 1 month later...
  • 3 weeks later...

Binero funkar men tyvärr har väldigt sega servrar nuförtiden. Jag har ca 16 sekunder ladningstid på en shop med inte många moduler och få produkter. Det är oacceptabelt långsamt för ett seriös webhotell, tycker jag.

Har precis satt upp ett konot på City Network men tyvärr får inte det funka. Admin kastar ett fel och jag kan inte logga in på admin. Se mitt tråd ( "City Network + Prestashop = INTE fungerar pga “Path is not the same between your browser and…”") om det på detta forum. Hoppas att CN hjälper mig fixa detta eftersom deras servrar verkar vara lite snabbare än Bineros.

Link to comment
Share on other sites

Binero funkar men tyvärr har väldigt sega servrar nuförtiden. Jag har ca 16 sekunder ladningstid på en shop med inte många moduler och få produkter. Det är oacceptabelt långsamt för ett seriös webhotell, tycker jag.

Har precis satt upp ett konot på City Network men tyvärr får inte det funka. Admin kastar ett fel och jag kan inte logga in på admin. Se mitt tråd ( "City Network + Prestashop = INTE fungerar pga “Path is not the same between your browser and…”") om det på detta forum. Hoppas att CN hjälper mig fixa detta eftersom deras servrar verkar vara lite snabbare än Bineros.


Hur mäter du responstiden?
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Binero funkar men tyvärr har väldigt sega servrar nuförtiden. Jag har ca 16 sekunder ladningstid på en shop med inte många moduler och få produkter. Det är oacceptabelt långsamt för ett seriös webhotell, tycker jag.


Kan rekommendera "WebbPlatsen i Sverige". Inga långa telefonköer och svarar snabbt på e-post och deras servrar fungerar som man förväntar sig. Dom är inte billigast men du avgör själv hur viktig din sajt, mejl, shop mm är.

www.webbplatsen.se
tel: 08-54555470
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 2 years later...

Vad ni än gör så välj något annat hotell än One hur billiga dom än må vara.
Var säkra på att ni får tillgång till php.ini eller mer än 64mb php ram.

 

Vi kommer med glädje att uppgradera till Oderland.se där jag åter får njuta av cPanel och bland annat kan köra CRON för valutauppdatering.

I min mening så är cPanel eller liknande ett måste för de som har tänkt driva en webbplats framför en webbsida.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

One.com är billiga, men saknar många funktioner. Kör själv Oderland de har bra support och kvalité, men saknar STÖD FÖR VISSA FUNKTIONER i prestashop. Samt att de haft en konstig bug i databasen som gör att vissa moduler inte kan skapa tabeller. Gillar oderland, synd bara att de inte har stöd för presta fullt ut..

Edited by kimy (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Kan säga såhär, vi började med one.com och ville utöka med en till sajt med hjälp av multistore funktionen.

Det fungerande inte på one.com så vi valde att flytta hotellet till oderland istället.

 

Speedtest one.com (location amsterdam) ca 4 sekunders loadtime på hamburgerpress.se

 

Speedtest Oderland (location amsterdam) 0,9 sekunders loadtime på hamburgerpress.se

 

Det är grymt stor skillnad på kvalité på de olika hotellen och oderland har grym support. Kunde inte varit nöjdare än vad jag är just nu.

 

Är du seriös med din satsning så snåla inte.

Edited by Emilll (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
  • 4 weeks later...

Har kört på egen VPS i flera år men tröttnat på att rodda med brandväggar och andra uppdateringar, så för en månad sedan flyttade vi till binero för jag har alla mina domäner där.

MEN JISSES vad slöa dem är, både på support och respons/ladd tider är helt sjukt långsamma.

Jag gillar Binero annars med deras domänhantering osv,, bra att man kan ringa också o prata men tyvärr verkar det som att ingen av dem vill ritkigt jobba, blir hela tiden tillsagd att maila deras 1st level support vilkett nu senast tog 5 dagar att få ett svar på en enkel fråga om php.ini.

Kan verkligen säga att dem INTE stödjer Prestashop över version 1.5, typ 9 sekunders responstid i Backoffice, 

Ska prova oderland nu eftersom jag hört bra om dem. Håller tummarna.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...