Jump to content

HTTP 500 fejl ved valg af betalingsform


k.hansen

Recommended Posts

Hej
På vores side Rygeren.dk får vi en HTTP 500 Internal Server Error når vi prøver at gennemføre en bestilling. Fejlen opstår når vi skal vælge betalingsform. I stedet for at vi får den sædvanlige side hvor vi vælger betalingsform, får vi en standard HTTP 500 Internal Server Error fra Internet Explorer eller en hvilken som helst anden browser. Hvordan løser vi dette problem?

Link to comment
Share on other sites

Det er da et godt spørgsmål, selvom jeg ikke synes specielt godt om det i sælger, eller formålet med det i sælger.

Prøv at vælge et andet betalingsmodul end det der er aktivt, hvis det hjælper er det nok jeres betalings modul der giver problemerne.

Link to comment
Share on other sites

Fejlen opstod et stykke tid inden vi oplevede tekniske problemer. Problemerne var en beskadiget database som var forsaget af et DIBS betalingsmodul fra PrestaStore, som vi efter at vores webhotel-udbyder web10 har gendannet vores database til et tidspunkt hvor siden fungerede fint, fik slettet.
HTTP 500 fejlen opstod som sagt et stykke tid inden beskadigelsen af databasen, og skyldes derfor noget andet. Det eneste vi har gjort er at ligge varer og informationer ind på siden. Fejlen er der stadig, og den dato web10 har gendannet til er inden HTTP 500 fejlen viste sig første gang. Så det kan nok ikke være databasen der driller.

Link to comment
Share on other sites

Har kigget på begge løsninger der foreslås i linket, men efter at have ændret rettighederne fra CHMOD 777 til CHMOD 755, får jeg stadig HTTP 500 fejlen. Det er ikke server timeouten det er galt med, da det sker uanset hvilken internet hastighed jeg benytter. Det går mellem 1 og 3 sekunder fra jeg har trykket næste ved valg af forsendelse til fejlen kommer.

Link to comment
Share on other sites

Dét der foreslås går ikke så meget på din internetforbindelse, som at du kontakter din udbyder og spørger dem, hvad timeout er sat til? Eller evt. tjekker dine indstillinger hos dit webhotel, hvis du har adgang til det.
I et tidligere indlæg havde du også rettet i rettigheder. Er shoppen genindlæst efter dette - eller kan du muligvis stadig have filer, hvor du har pillet i rettigheder?

Der er iøvrigt også problemer med at vise mange af dine billeder, f.eks. dette: http://rygeren.dk/img/p/268-330-small.jpg - ligger der et billede der hedder dette i mappen img?

Jeg tror, din shop har flere problemer end som så.

Hvis det var mig, så ville jeg lave en backup via BO af databasen - altså en fuldstændig backup. Derefter en backup af tabellen med produkter og evt. andre du ikke kan undvære via phpMyAdmin og så på et andet domæne ville jeg prøve en ny installation med indlæsning af hhv. produkter eller fuldstændig backup af DB og se, om ikke det løser problemerne. Du kan bruge ufattelig lang tid på at fejlfinde på noget, som du måske aldrig kan finde ud af at løse....

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...