Jump to content

[LØST]Opdatere fra Presta 1.2.5 til 1.3.1


k.hansen

Recommended Posts

Hej
Vi skal have opdateret vores sider fra 1.2.5 til 1.3.1, og vil lige vide om vi skal til at tilføje Forretningsbetingelser, varer osv når vi opdaterer. Vi kan i guiden her på siden ikke finde noget punkt hvor vi skal kopiere nogle filer som har med varerne at gøre.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har lige opgraderet min ene shop i dag. Det ca. 1½ time fra start til slut (inkl. nærlæsning af to forskellige guides, som jeg valgte at bruge i kombination). Det er gået fuldstændigt smertefrit:-) Dog skal det lige siges, at jeg endnu ikke har fået mine specielle moduler installeret igen, da jeg lige skal have testet af, om de er kompatible. Men jeg har heldigvis kun 2 af dem. Vedr. dine forretningsbetingelser, så går jeg ud fra, at du bruger infoblokken? I så fald, er det modulet Editorial, du skal overskrive (det står også i guiden)

Noget der ikke bliver nævnt i de to guides, er brugervenlige URL's. Hvis du bruger dem, skal du efter installation have uploadet en tom .htaccess fil og så generere den fra Back Office - ellers virker link til dine produkter og billeder ikke. Der står i guiden, at man ikke må overskrive .htacces filen på den nye version med den fra ens gamle. Men der var nu slet ikke en fil i min 1.3.1 da jeg var færdig med at installere - så derfor gjorde jeg ovenstående. Min FTP tillod heller ikke, at jeg omdøbte min eksisterende shop, så jeg slettede simpelthen hele kataloget og uploadede 1.3.1.
Husk backup, backup og backup - af hele shoppen og din database

Nå, men held og lykke med det, her er links til de to guides:
http://www.prestashop.com/wiki/Installing_and_Updating_PrestaShop_software/#Update_PrestaShop
http://www.prestashop.com/forums/viewthread/4073/P45/installation_configuration___upgrade/upgrading_step_by_step_ se første indlæg af diamond204

Link to comment
Share on other sites

Hej
Vi har nu opdateret min side med en enkelt SQL fejl(vedhæftet fil SQL_log).

Jeg har i mit Tidligere indlæg besluttet at opdatere mine sider til 1.3.1, men det har desværre ikke løst mit problem, alle varer mangler stadig i FrontOffice, men ikke i backoffice. Alle informationer som forretningsbetingelser mangler stadig. Har prøvet at lave en ny under Tools>CMS, men det fik heller ikke de gamle frem. Har også tjekket Info-blok modulets indstillinger, og Kategori-blok modulets indstillinger, og fejlen ser ikke ud til at ligge der.
Hvad kan løse problemet. Forretningsbetingelser osv. kan vi sagtens ligge ind igen, men det er noget andet med varerne, da vi har over 500 varer på vores tre sider, skulle de gerne kunne ses i FrontOffice, når de ligger der i BackOffice.

Link to comment
Share on other sites

Hej

Så lige dit andet indlæg (havde ikke lige set, at det var dig der havde en smadret shop) Tog du backup af databasen inden du gik i gang med opgradering? Du skriver i dit gamle indlæg, at du ikke havde en backup af den, men det må du jo have kunne komme til at lave, eftersom du jo havde adgang til BO og kunne se alt der.

Hvis du har en backup, kunne du prøve at følge rådet i denne tråd:
http://www.prestashop.com/forums/viewthread/57778/upgrading_prestashop/1_dot_2_dot_5_database_upgrade_issues_to_1_dot_3
se indlægget fra tekneto, der importerer sin gamle database ind i den nye...

Jeg kan slet ikke komme ind på din side pt.

Link to comment
Share on other sites

Har nu fået web10/Talk Active ApS til at gendanne databasen til 27/7/2010, og nu kan vi se varerne på siderne, men vi skal på Afroart.dk stadig ind på Oversigt og så vælge kategorien.
Alt under Oplysninger mangler stadig, både i BackOffice og FrontOffice, men de kan også findes igennem Oversigt.
Hvordan løser jeg dette problem?

Link to comment
Share on other sites

Du har to indlæg med stort set samme indhold - måske skulle du skrive løst på det ene?

Jeg har under test oplevet det samme som dig, nemlig at jeg ikke kunne se nogen kategorier i FO, men kun i BO. Jeg har ikke en ideel løsning til dig, men har et forslag til en test: Eksporter din nu reetablerede database fra BO og sæt en ny shop op med en ny database. Slet alt indhold i databasen efter installation og importer din backup. Hvis din backup fra web10 er fra PS 1.2.5 skal du ikke prøve at installere 1.3.1 og så importere, for så vidt jeg ved, ændres der meget på databasen mellem de to versioner.

Hvis det virker med at lave en import i den nyinstallerede shop, så du kan se kategorier m.m. så kan du gå i gang med en egentlig opgradering af PS version. Vedr. indhold der mangler fra Oplysninger: så gå ind via dit sitemap og kopier indhold af disse filer over i notepad eller en anden teksteditor - så er det nemt at oprette dem igen, såfremt denne del fejler

Link to comment
Share on other sites

Problemet er løst. Fejlen var et betalingsmodul til DIBS, som var købt på PrestaStore. Efter at denne var fjernet, var alt som det var før, lige bortset fra at når man skal vælge betalingsform, får vi en HTTP 500 Internal Server Error. Jeg opretter en ny tråd til at få løst dette.
Tak for de gode forslag

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...