Jump to content

Hvilken type server virker Prestashop bedst på?


anko

Recommended Posts

Hej
Vi bruger web10/Takl Active, og det virker fint. Så vidt jeg ved kan du vælge begge dele, vi kører UNIX(linux) uden problemer. Vi har dog grundet en mindre teknisk fejl problemer med siden, som vi skal have rettet, men de skyldes en forældet udgave af Prestashop. Nogen siger at GigaHost også er godt, men ved ikke hvilken server platform de benytter.

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror at de kører lige så godt, uanset om det er Unix eller Windows.

Noget andet er, at man får hvad man betaler for, når man vælger webhotel.

Gigahost er sikkert OK, hvis man er en lille shop. Der lå jeg også indtil for et par måneder siden.
Skiftede til web10 erhvervshotel p.g.a utilfredshed med Gigahost f.s.v. stabilitet, (mangel på) support og hastighed. Noget dyrere, men med telefonsupport. Og hold da op en forskel i hastighed :-)

Link to comment
Share on other sites

Jeg er fuldt ud tilfreds med Gigahost, men måske har Pertho ret mht. hastighedsproblemer ved en større shop - jeg har ca. 130 varenumre. Jeg har først i dag opgraderet til PS 1.3.1 og synes, det kører noget langsommere end min 1.2.5, så måske har PS også en vis skyld. Ellers vil jeg ved valg af webhotel udover sikkerhed og hastighed lægge vægt på, at man kan have et ubegrænset antal databaser, subdomæner og domæner - for dette er altså rigtig rart, når man lige skal sætte en testshop op.

Link to comment
Share on other sites

Vi takker for svarene - det med en .htaccess er jo altid ganske rart - der findes nogle plug-ins til Win servere men vi har næsten ingen erfaring med dem - men hvis .htaccess virker rigtig godt med Prestashop så tror jeg vores beslutning hælder mest i den retning.
En af vores overvejelser er også SEO venligheden og hermed også SE venlige URLs og med .htaccess er der jo nogle muligheder - hvordan med SEO venligheden på en win server der der nogen der kan kommentere på det?

Mange tak på forhånd

Anders

Pitros

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...