Jump to content

Recommended Posts

Hoe kun je de google ranking verbeteren. Mijn website is niet te vinden in google. Hoe kun je dit verbeteren?

 

Ik heb mijn oude info website nog draaien met een link naar de shop. Die oude site is wel redelijk goed te vinden. Maar ik weet niet waarom de ene wel en de andere niet. 

Edited by Kirsten!
Toevoeging (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Beste Kirsten,

Beter in de zoekmachines komen met je website is niet alleen maar ergens een vinkje aanzetten. Dit hang van heel veel aspecten af. Als het zo makkelijk zou zijn dan zou iedereen bovenaan staan wat juist weer niet mogelijk is. Als je dit jezelf zelf wilt leren zou ik je adviseren om eerst eens in de basis te duiken van SEO. Dit kan door bijvoorbeeld websites hierover te bezoeken en te bekijken of bijvoorbeeld een boek te kopen bij bol en deze te lezen.

Een goede website om te beginnen is bijvoorbeeld Frank Watching.

https://www.frankwatching.com/archive/2016/07/12/seo-voor-beginners-zo-leg-je-de-basis-voor-jouw-strategie/

Zorg als je een boek koopt dat deze zo up-to-date mogelijk is (liefst van dit jaar of vorig jaar).

https://www.bol.com/nl/s/boeken/zoekresultaten/Ntt/seo/N/8299/Nty/1/search/true/searchType/qck/suggestedFor/seo/originalSearchContext/media_all/originalSection/main/defaultSearchContext/media_all/sc/books_all/index.html

Als je verder wilt zien of je website in Google staat geïndexeerd kan je bijvoorbeeld het volgende invullen bij google : site:[domeinnaam]

Dus als wilt kijken wat geïndexeerd staat voor deze site gebruik je: site:www.prestashop.com

Verder is het verstandig om Google Analytics en Google Search Console te activeren. In het Search Console kan je dan bijvoorbeeld je sitemap toevoegen om je website makkelijker te laten indexeren in Google. Dan moet je wel de sitemap module in je PrestaShop webshop installeren en dagelijks te laten te genereren (Dat kan middels een cron task, kan je waarschijnlijk bij je hosting provider aanvragen).

Ik hoop dat ik je hiermee in ieder geval op weg heb geholpen.

Mocht je er zelf niet uitkomen dan zou je eventueel een bedrijf kunnen inschakelen die expertise heeft om je op weg te kunnen helpen. Er zijn tegenwoordig veel mogelijkheden om deels dingen zelf of juist alles uit handen te geven. Bij vooral het uit handen geven, zorg dat je dan goede afspraken maakt wat er zoal gebeurd en wat de resultaten moeten zijn waarvoor je betaald.

Veel succes in ieder geval.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...