Jump to content

Database connectie [Solved]


Bambam58

Recommended Posts

Hallo ik heb een ontwikkelomgeving op strato.nl als voorbereiding om de website operationeel te maken bij Vimexx. Ik heb de omgeving via ftp gedownload en weer geupload naar de nieuwe omgeving. Ik heb een kopie van de database gemaakt en deze weer ingelezen in de nieuwe database. Ik heb ps_configuration en ps_shop_url aangepast zodat het nieuwe domein gevonden kan worden. 

Ik heb in de map /app/config/paramaters.php aangepast en een connectie naar de nieuwe database gemaakt.

 

Alles lijkt te werken alleen wanneer ik naar de producten, modules en vertalingen ga loopt het systeem vast en komt met de melding dat er geen connectie gelegd kan worden naar rdbsm.strato.de 

 

Ik snap niet hoe dit kan. Iemand dit al eens bij de hand gehad en hoe ik dit kan oplossen? Ik draai op versie 1.7.2.2

 

Dank alvast voor de antwoorden

Gr Willem 

Edited by Bambam58 (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

alle caches even legen, ook je browsercache. Misschien je .htaccess even nakijken?

 

Overigens als je bij Vimexx gewoon gaat hosten, en geen dedicated server van hun gebruikt gaat het heel zwaar worden. Zelfs het snelste pakket hosting(althans een jaar terug) is eigenlijk veel te zwak voor Prestashop

Link to comment
Share on other sites

Strato is niet de juiste partij om een Prestashop omgeving te hosten, kijk voor specifieke Prestashop hosting om het pakket optimaal te laten functioneren. Naast enkele hosting partijen kunnen ook de gecertificeerde Prestashop internetbureaus je hiermee van dienst zijn.

Hier tref je een overzicht van deze partijen: https://www.prestashop.com/nl/experts/web-agencies

 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...