Jump to content

Vart hamnar


Lustfull

Recommended Posts

Har något fel på sidan,vet inte riktigt vad men det har något att göra med omkodning viket gör att jag kan få felmeddelande som detta:
"Vi kunde tyvärr inte hitta rätt teckenuppsättning för denna webbsajt. Du kan eventuellt lösa detta genom att manuellt välja rätt teckenuppsättning ovan. Använd din webbläsare (Internet Explorer eller Firefox) och besök webbsajten i fråga. Under menyn Visa/Kodning hittar du vilken teckenuppsättning som webbsajten använder sig av."
Har då kollat med HTML Markup Validator som ger följande felmeddelande:
" Sorry, I am unable to validate this document because on line 551 it contained one or more bytes that I cannot interpret as utf-8 (in other words, the bytes found are not valid values in the specified Character Encoding). Please check both the content of the file and the character encoding indication. The error was: utf8 "\xF6" does not map to Unicode "

Laddade ner HTML validator till Firefox och när jag kör denna hittar den fel och jag får varning på rad 465-469 "trimming emt
rad291 escaping malformed URI reterence
Rad 465-491 beror troligtvis på att jag försökte importera CSV fil,men det funkade ej specieltt bra och det som hamnade under katalog i BO tog jag bort samt raderade den importerade filen i downloads.

Det storsta problemet är ju för närvarande Unicode.

Tacksam för all hjälp jag kan få.

Susanne

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...