Jump to content

Dubbele btw over verzendkosten?


Recommended Posts

Hallo,

 

Ik probeer de verzendkosten goed werkend te krijgen maar dit lukt helaas niet.

Het is de bedoeling dat de klanten 6,95 incl 21% btw betalen maar als ik dat bedrag excl btw invul krijg ik 8,41 als verzendkosten in mijn webshop.

Heeft iemand enig idee wat hier fout gaat?

 

Lars

Link to comment
Share on other sites

ok, maar daar zijn de verzendkosten gratis ingesteld momenteel.

Ik zou in ieder geval je instellingen even goed nalopen, heb je per abuis misschien meerdere btw regels. Maak een nieuwe vervoerder aan, en verwijder de oude.

Ik weet niet of er met csv bestanden gewerkt is die misschien een fout de database in geholpen hebben. Zijn zo maar wat gedachten die naar boven komen. Verder is het lastig om het zo te kunnen bekijken. Ik krijg echter wel de neiging dat er ergens een instelling niet goed staat. 

Link to comment
Share on other sites

ik ben benieuwd, zag overigens dat er meer van de myparcel module niet werkt, want bij het aanklikken van de postnl verzendmethode komt er een niet gevonden blok in beeld. Ik vermoed dat dat ook bij de myparcelmodule hoort en tijdvakken of iets dergelijks moet weergeven.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...
2 hours ago, Curious said:

Je moet de verzendkosten exclusief btw invoeren als je een vervoerder aanmaakt

 

Curious zou je in dat geval even mee kunnen kijken dan ? heb even afbeeldingen erbij met en zonder BTW hij blijft hem 2x berekenen.

Als ik een nieuwe vervoerder kiest en dezelfde gegevens erbij zet, pakt hij maar 1 keer de btw alleen via de module van Myparcel pakt hij er twee. van de module heb ik de 2.07 geprobeerd dan pakt hij de verzendblok niet wat je zelf eerder had aangegeven, en bij 2.09 is dit het probleem 

myparcel4.jpg

Myparcel3.jpg

Myparcel2.jpg

Myparcel1.jpg

Link to comment
Share on other sites

ahaa, het probleem zit dus in de myparcel module. 

De normale instellingen zijn: 

- BTW op 21% zetten(dus niet geen btw)

- Bedrag excl. btw in het stappenplan.

Als je dat doet berekend hij bij myparcel dus nog steeds 2 x btw. In dat geval zal Myparcel hier een oplossing voor moeten aandragen.

Ik zag overigens dat er ook een 2.1.0 versie is van deze module. Kan je kijken of deze het probleem oplost?

https://github.com/myparcelnl/prestashop/releases

Link to comment
Share on other sites

22 minutes ago, Curious said:

ahaa, het probleem zit dus in de myparcel module. 

De normale instellingen zijn: 

- BTW op 21% zetten(dus niet geen btw)

- Bedrag excl. btw in het stappenplan.

Als je dat doet berekend hij bij myparcel dus nog steeds 2 x btw. In dat geval zal Myparcel hier een oplossing voor moeten aandragen.

Ik zag overigens dat er ook een 2.1.0 versie is van deze module. Kan je kijken of deze het probleem oplost?

https://github.com/myparcelnl/prestashop/releases

 

Dan is dit het eind resultaat met en zonder btw in de Backoffice ik ga de bal ook maar eens bij myparcel neer legen en tot die tijd de vervoerder anders aanduiden zonder dat kiesblok.

myparcel6.jpg

myparcel5.jpg

Link to comment
Share on other sites

ik heb hemzelf ook even gedaan bij een shop van mij, en daar werkt hij perfect(versie PS 1.7.3.2). Wat ik bij jou nu zie is dat er %prijs% staat. Dat moet in de vertaling aangepast worden naar %price% het is namelijk een string die automatisch vertaald is en niet vertaald hoort te zijn.

Hoe dat moet kan je hier zien:

http://forge.prestashop.com/browse/BOOM-5405?filter=-2

Link to comment
Share on other sites

Ik gebruik zelf 1.7.3.1 zo is hij geinstaleerd door de mijndomein, kan ik met upgraden gewoon de nieuwe bestanden erin zetten ?

voor de link die je doorstuurt moet ik daar een nieuwe login aanmaken ? Link werkt overgens niet ?

 

Edited by Kris (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

je moet inderdaad op forge een login maken. Upgraden doe je met de 1 click upgrade module die standaard bij prestashop meegeleverd wordt. Kan zijn dat hij nog niet is geinstalleerd dan moet je hem bij modules onder selectie even opzoeken.

Maak vooraf een backup zodat je terug kan als het niet goed gaat. Gewoonlijk gaat het prima, en probleemloos en volledig automatisch. Volg gewoon de stappen in de module.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...