Jump to content

[SOLVED] Inloggning misslyckas


blackwolf

Recommended Posts

Glöm detta!

Det visade sig att PrestaShop är inte kompatibel med Google Chrome bara. Firefox och IE klarade inloggningen utan problem medan Chrome kan bara visa framsidan samt baksidan av butiken, dock ej inloggningen för kunder.

Borde ta och fixa till det här med webbläsare på något vis, även om det handlar om "Gecko"-browsers.

Som alla vet så har Firefox kommit ut ur Netscape och IE har funnits lika länge, så folk är så vana vid att arbeta på dessa miljöer, men de tar inte hänsyn till andra webbläsare så som Chrome, Opera, Safari m.fl. Även min systemadministratör påstod att det är fel på sidan när han surfade in med *nix baserat system, men insåg snabbt när han switchade till FF att det fungerade galant. ^^

Så om ni sitter med Chrome, Safari osv, prova med Mozilla Firefox för att fastställa om er sida verkligen fungerar som den ska, annars kan ni vända hit och klaga lite...

Link to comment
Share on other sites

Tvärtom för mig, i google chrome fungerar allting perfekt, produktsidan ligger även den perfekt,
firefox däremot kan jag logga in med men där ligger produktinformationen när man går in på en produkt i rad nedåt.
Explorer är samma den med produktsidan men där går inte att logga in om man inte ändrar på säkerhetsnivån i explorer.

Link to comment
Share on other sites

Det var ju udda. Jag har iofs Chrome v5. Vad har du för version av din webbläsare?

Hur jag än vänder på saken så får jag det inte att fungera med min webbläsare och jag kommer notera detta så att folk som kommer in på sidan använder sig utav FF eller IE, strikt.

Link to comment
Share on other sites

Det var ju udda. Jag har iofs Chrome v5. Vad har du för version av din webbläsare?

Hur jag än vänder på saken så får jag det inte att fungera med min webbläsare och jag kommer notera detta så att folk som kommer in på sidan använder sig utav FF eller IE, strikt.



Jag har den senaste, kanske kan bero på va man har sidan på för server och vilken version av php och mysql har?
Har min sidan på en egen windows server
Link to comment
Share on other sites

Kan vara det som är felet med mitt då.
Jag har senaste PHP och MySQL körandes på en Debian-server.

Ska snart ändå flytta över allt från nuvarande server till en större.


Att komma på med fler kategorier i efterhand är fan inte roligt. Texten blir allt mindre ju mer kategorier det dyker upp och sidorna ser förj*vliga ut med alla dom där småbilderna som dyker upp. Vill gärna bli av med dom, men hur!?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...