Jump to content

Läggs i varukorg utan vald storlek


Lustfull

Recommended Posts

Hittade ett jättefel i min shop.
Valt en kategori då visas samtliga varor som finns i kategorin mitt på sidan.
Där finns 2 alternativ "lägg i kundvagn" och "visa".
Om jag trycker på "lägg i kundvagn" så läggs varan i kundvagn med minsta storleken som vald.
Detta är ju helt åt hltve ,kan jag på något sätt styra så att om man nu trycker på "lägg till i kundvagn" att man kommer till där man måste välja storlek??
Har inga planer på att lägga en artikel för varje storlek.

Susanne

Link to comment
Share on other sites

Ok
hittade en tråd men det funkar bara delvis för mig så jag behöver lite experthjälp.
I theme-product-list.tpl
lägg till på rad 20 som är följande:
{if ($product.quantity > 0 OR $product.allow_oosp) AND $product.customizable != 2}

ändra till :
{if ($product.quantity > 0 OR $product.allow_oosp) AND $product.customizable != 2 AND $product.id_product_attribute == 0}
Då får man följande effekt:

Lägg i kundvagn avaktiveras och är ej klickbar.
Det är väl OK men ser för djävligt ut.

Då till min fråga till er experter, om jag skulle ändra så att i när jag klickar på "lägg i kundvagn" istället kommer till "visa" sidan för där kan jag välja storlekar vad kan koden bli att lägga till på rad 20?
Hoppas ni förstår min svammel-svenska
H
Susanne

Link to comment
Share on other sites

Nåå sånt här kanske:

{if ($product.allow_oosp OR $product.quantity > 0) && $product.customizable != 2 && $product.id_product_attribute == NULL}
{l s='Add to cart'}
               {else}
{l s='Has attributes'}
               {/if}
{l s='View'}



Så får du lägga in en översättning på "Has attributes" sen.

Link to comment
Share on other sites

Behöver också hjälp med detta.. men är en riktig nybörjare så jag förstår inte exakt vad ni menar med det där uppe?

Kan någon skriva vad som behöver ändras och i vilken fil samt line? Vore tacksam :)

Link to comment
Share on other sites

Det är filen product-list.tpl som ligger i tema-katalogen.

Ändra:

                {if ($product.allow_oosp OR $product.quantity > 0) && $product.customizable != 2}
{l s='Add to cart'}
               {else}
{l s='Add to cart'}
               {/if}



Till:

{if ($product.allow_oosp OR $product.quantity > 0) && $product.customizable != 2 && $product.id_product_attribute == NULL}
{l s='Add to cart'}
               {else}
{l s='Has attributes'}
               {/if}

Link to comment
Share on other sites

Det är filen product-list.tpl som ligger i tema-katalogen.

Ändra:
                {if ($product.allow_oosp OR $product.quantity > 0) && $product.customizable != 2}
{l s='Add to cart'}
               {else}
{l s='Add to cart'}
               {/if}



Till:

{if ($product.allow_oosp OR $product.quantity > 0) && $product.customizable != 2 && $product.id_product_attribute == NULL}
{l s='Add to cart'}
               {else}
{l s='Has attributes'}
               {/if}



Okej. Tack så hemskt mycket. Innan jag ändrar någonting vill jag gärna veta ifall detta kan försämra säkerheten på något vis? :) Ursäkta min okunskap..
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Livar igång den här tråden lite :)

Jag har gjort så här istället gällande att "Från" ska visas vid produktens pris.

{if $product.id_product_attribute == NULL}{displayWtPrice p=$product.price}{else}{l s='From'} {displayWtPrice p=$product.price}{/if}



där priset listas fram i product-list.tpl... varför? Jo, för att om produkten INTE har attributer
så ska inte "Från" visas. Funkar klockrent hos mig.

Du kan ju även bygga bort "Köp" direkt från listan med via att enkelt göra en koll om attribute är NULL eller ej.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...