Jump to content

Google analytics e-commerce tracking


JakobK.

Recommended Posts

Er der nogle af jer der har fået e-commerce tracking til at virke i google analytics?

Jeg kan godt få den til at spore handel hvis kunden betaler COD, men hvis de bruger dankort, bliver handlen ikke registreret.

Jeg bruger epay som betalingsmodul til kreditkort.

Jeg har ledt over alt og har endnu ikke fundet nogle der har fået det til at virke. Problemet skulle også være der hvis man bruger Paypal.

Link to comment
Share on other sites

Har du fået det til at virke med Quickpay?

Jeg har sat den sidste side som mål, men der bliver stadig ikke registreret handel.

Men jeg tror jeg har fundet problemet. Hvis kunden betaler med COD så registreres handlen, men der lander kunden også på order-confirmation.php, når kunden bruger epay, lander man på history.php, så hvis epay kan lave det om, så man lander på order-confirmation.php burde det vel virke.

Link to comment
Share on other sites

Det virker med quickpay fordi modulet bruger dens egen order-confirmation.php (complete.php hedder den bare) Validering af besøg på order-confirmation.php kræver at en ordre er oprettet og ordre nummeret medsendes i URL'en, den måde som betalingsgatewayen er bygget på svare den via en callback URL til dit site, som brugeren aldrig ser. Derfor kan order-confirmations.php ikke validere dine kunders besøg korrekt på den side fordi ordre nummeret først er kendt når ordren er lavet (det bliver den i callback URL'en), og de videre sendes derfor til history.php.

Jeg håber det giver lidt mening.

Det sku ikke være så svært at ændre lidt i epay modulet så kunderne efter et besøger lander på en anden side.

Link to comment
Share on other sites

Ok, det kan jeg godt se. Jeg skiftede bare fra Quickpay, fordi det ikke virkede der og Epay fortalte mig det virkede hos dem, hvilket det så ikke gør. Men det er også et halvt år siden jeg skiftede, så det kan være der er kommet en ny opdatering fra quickpay.

Jeg må kontakte Epay og høre hvad de har og sige til det.

Tak for hjælpen.

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan sende dig modulet direkte imorgen hvis det er? Send mig lige en pm i morgen på et tidspunkt så jeg husker det, så behøver det ikke ind og vende quickpay, selvom de normalt ligger det op i løbet et par timer.

Link to comment
Share on other sites

Du kan fjerne linket ved at fjerne quickpays hook under footer i moduler -> positioner.

Det skulle være lagt op til download hos quickpay nu, så er det bare at hente det.

I analytics, skal du så lave et nyt mål som sigter efter /dinshopfolder/modules/quickpay1/complete\.php* hvis du har det liggen i roden af hosten så: /modules/quickpay1/complete\.php*

Det skal matche et regulært udtryk. held og lykke

Link to comment
Share on other sites

Analytics spore stadig ingen e-handel, med det nye modul fra Quickpay. Epay har i dag lanceret ny opdatering, hvor de siger at det virker. Så må vi se om det passer, er ved at teste.

Skal nok skrive igen hvis det gør.

Link to comment
Share on other sites

Nu kender jeg ikke epay, men jeg fik først mit til at virke ordentligt med quickpay igår. Jeg troede at målene udgjorde sporingen, men det gør den ikke fandt jeg ud af i forgårs, og det har jeg så rettet i quickpay modulet. Hvis du henter den nyeste version fra deres hjemmeside og streamer de nye filer oven i de gamle så virker det.

Link to comment
Share on other sites

1. Jeg har bare lavet dens egen order-confirm, fordi der i core filen er en del faktore som man ikke kan sende med fra quickpay fordi de ganske simpelt ikke er dannet endnu, fx ordre nummer. Så skulle man lave et redirect fra en anden fil til order-confirm, men så er det jo godt det samme at have en anden fil til det. På den måde kan man også sætte mål op og se hvilke betalingsmoduler der er oftes brugt osv :)

Google analytics bruger HOOK_ORDER_CONFIRMATION den har jeg så bare lagt ind i min hjemmebrygget order-confirm (som hedder complete.php)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Så er jeg kommet hjem fra ferie og har installeret quickpay modulet. Jeg har lavet 3 test ordre hvor af den har tracket 2, der ud over er der 2 kunde ordre, men de er ikke blevet tracket. Har du en idé til hvordan det kan være?

Nu har jeg fået flere ordrer, 3 stk. og 1 af dem er blevet tracket helt, og der er en anden hvor kun 3 ud af de 4 varer er blevet tracket og den sidste er ikke blevet tracket, har du prøvet noget lignende?

Link to comment
Share on other sites

Nu har jeg lige kigget lidt nærmere på vores sporing, og det halter også en del. Alle ordre bliver dog registreret, men kun med 1 produkt pr ordre. Jeg har så været inde og og teste lidt, og jeg forstår ikke lige helt hvorfor.

Kan du prøve at lave en test ordre med flere produkter (forskellige) og så sende mig den html kode der bliver lavet når du kommer til bekræftelses siden. Hvis du laver ordre med bankoverførelse spore den så alle produkter?

Sporingskoden bliver vidst korrekt på mit test site, så jeg ved ikke lige helt hvorfor det ikke funger som det skal. Jeg kan desværre ikke gennemfører testordre på vores live site.

EDIT: Når, der findes så en bug tracker på det, og såmænd også en del løsninger og andre sporingsmoduler, jeg har ikke testet det her, og teksten er desværre på fransk, så jeg har heller ikke nogen chance for at vide hvad de skriver i tråden: http://www.prestashop.com/forums/viewthread/63094/modules_tiers/google_analytics__module_avec_tracking_asynchrone

Jeg har installeret det på vores site, og giver det dermed en chance.

Link to comment
Share on other sites

Det prøver jeg også, så ser vi om det bliver bedre. Men allerede nu kan jeg da få en nogenlunde fornemmelse af hvad jeg bruger mine adwords penge på.

BTW, kan du ikke sende mig en pris på dit webpack modul?

EDIT.

Jeg prøvede at lave en ordre med det nye modul installeret, og det gik ikke så godt, complete.php var bare blank efter ordren. Så jeg har fjernet modulet.

Har forstået at det kan være et problem på version 1.25 som jeg har, efter hvad de skriver i tråden.

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror jeg har løst problemet.

Jeg har rettet i GA modulet.

EDIT: Til de nysgerrig der gerne vil vide hvad fejlen var så har jeg læst mig til i andre tråde at sporingskode for besøgt sider skal indlæses efter sporingskoden til E-handel, det jeg har gjort er så er at bytte rundt på de 2 på bekræftelses siden, hvor sporingskoden til e-handel bliver vist.

Det er også det andre har gjort, men åbenbart brugt nogen funktioner som ikke virker i 1.2.5, derfor har jeg bare rettet deet oprindelig modul til.

ganalytics.zip

Link to comment
Share on other sites

Hmm det virker åbenbart ligeså dårligt som før, den registrere ihvertfald ikke alle produkterne, før var det kun det første produkt den ville registrere, og nu er det kun det sidste produkt den registrer. Dog stadigvæk den totale købs sum, jeg er sku ved at være lidt meget træt af det GA modul der. Hvis der er nogen javascript hajer der har lyst til at kigge på det, så er det nu i skal ud af skabet :)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...