Jump to content

Oversættelses problemer


Timpet

Recommended Posts

Hey.

Jeg har følgende problem med oversættelser, som er virkelig irriterende.

I BO siger den følgende skal oversættes:
Wishlist' mod='blockwishlist

Så skriver jeg et eller andet i oversættelsen, men den kommer ikke på sitet. Det er jo nok det ' mod='blockwishlist der laver ballede, men da det ikke er det eneste sted i oversættelserne jeg har fejlen, så orker jeg ikke at fjerner mod=modulnavn alle steder fejlen er. Nogen der kender til sådan en fejl og kan sige hvordan man fixer det?

Link to comment
Share on other sites

Jeg bruger version 1.2.5.0, og det jeg har nævnt her er i front office. Jeg har været nødtil at lave en midlertidige lappeløsning hvor jeg har manuelt oversat til dansk i tpl filerne.

Jeg har lidt overvejet om det kan være en maglende ' der kan gøre det? Jeg det virker meget tilfældet hvor det optræder, og det er ikke på alle siderne.

Så det er o BO -> Translations -> front office

Link to comment
Share on other sites

Hej Tim.

Jeg mener, jeg på et tidspunkt rapporterede en lignende fejl. Jeg prøvede lige at kigge på en 1.2.5.0-installation. Under BO->Translations->Front office nævnes wishlist ikke (i hvert fald ikke i mit setup). Er du sikker på, det ikke var under modules? Vær opmærksom på, hvis du har diverse backup-filer liggende under modulerne, så bliver de "støvsuget" med af translations.

/Kjeld

Link to comment
Share on other sites

Det var så i moduler, men det er nu lige meget, her er noget fra front office. Her er det shopping-cart.

Og det irritere mig faktisk temmelig meget :( Kan du huske om du fik svar på din bug rapport?

Shopping cart summary' template='shopping-cart =
Your shopping cart is empty.' template='shopping-cart =
Last added product' template='shopping-cart =
Product' template='shopping-cart =
Description' template='shopping-cart =
Ref.' template='shopping-cart =
Avail.' template='shopping-cart =
Unit price' template='shopping-cart =
Qty' template='shopping-cart =
Total' template='shopping-cart =
Produkter ialt:' template='shopping-cart =
Rabat ialt:' template='shopping-cart =
Gaveindpakning ialt:' template='shopping-cart =
Fragt ialt:' template='shopping-cart =
Ialt:' template='shopping-cart =
Remaining amount to be added to your cart in order to obtain free shipping:' template='shopping-cart = Resterende beløb for at opnå gratis fragt som pakke:
Text # =
: =
Delivery address' template='shopping-cart =
Invoice address' template='shopping-cart =
Carrier:' template='shopping-cart =
Carrier =

Link to comment
Share on other sites

Ja, den fejl jeg fandt blev rettet.

Prøv at flytte alle themes pånær standard-theme. Hvis det ikke virker, så har du måske et eller andet modul, der driller oversættelsesfunktionen. Du kan prøve at flytte moduler væk fra modules-kataloget, et efter et, til du ser det virker igen.

/Kjeld

Link to comment
Share on other sites

Hvilken betydning har mod='navn' og templete='navn' i grunden? Hvis jeg fjerner dem betyder det vel ikke noget, de henviser jo bare til hvor i oversættelsen de hører til. Hvis der ikke er noget mod eller template på så ligger den vel bare under fil navnet?!

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...