Jump to content

Recommended Posts

Goede Avond,

Ik wou even vragen of iemand mij aub kan helpen.

Ik mijn onderste CMS block boven de footer krijg ik de tekst niet geplaatst zoals het hoort. (zie foto - rode kringen)

Het linker Facebook like block naast het CMS block zou ik ook graag iets breder willen maken en de blokken ernaast iets kleiner.

Kan iemand mij vertellen hoe ik dit zou kunnen aanpassen. Ik weet niet in welke bestanden de parameters van het CMS blok staan.

Ik heb reeds iets met het lettertype geprobeerd maar het past nog steeds niet.

De link naar mijn live omgeving is  shop.tammytaylornails.be/ 

Bedankt bij voorbaat voor de hulp.

Rico

Webshop_CMS_Block.jpg

Edited by Rico_001 (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Dat het geheel niet meer in verhouding staat komt omdat je op de frontpagina een linker kolom hebt toegepast. Dat is in het standaard thema niet de normale instelling. Hierdoor staat alles scheef. Dat kan wel aangepast worden door iemand die kennis heeft van thema code. Het makkelijkst is echter om de linker kolom uit te schakelen op de home pagina. Dit doe je in instellingen>thema>geavanceerde instellingen, en dan bij je hoofdpagina zet je het vinkje van de linkerkolom uit. Meestal wordt dat met index aangegeven, maar het kan ook zijn dat daar de shopnaam staat: Rammy Tailor Benelux. Speel daar een beetje mee zodat je de effecten ziet.

Ik vraag me echter af waarom jullie niet een mooi thema aankopen wat goed bij jullie's bedrijf past. De webshop kan er een behoorlijke facelift mee ondergaan waardoor het een stuk aantrekkelijker wordt(en ook makkelijker te navigeren)

Link to comment
Share on other sites

Goede Middag Curious,

Dit was precies de oplossing voor wat ik zocht. Bedankt hiervoor. Ik was zowiezo van plan om een template aan te kopen. Maar wou eerst even evalueren hoe dit zou gaan lopen. Daarom wou ik in eerste instantie alles zelf doen aan de webshop en alles laten draaien met gratis modules, ... Nu wil ik eerst nog alles proberen overzetten naar versie prestashop 1.7 en daarna ga ik een template aankopen en alle gratis modules die ik nu gebruik ook aankopen omdat ik ondervonden heb dat er problemen zijn met een gratis module. Ik ben momenteel bezig aan mijn 2 de prestashop webshop voor mijn algemene winkel. Ik vind het bijzonder gewaardeerd dat er mensen zijn zoals jou die mensen zoals mij bijstaan met advise, waarvoor nogmaals mijn oprechte dank.

 

Edited by Rico_001 (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Bedankt voor je antwoord! Als je een goed thema uitzoekt kan je een heleboel aparte modules al zo wegdoen omdat ze geintegreerd zitten in het thema. Het is sowieso altijd een kunst om met zo min mogelijk modules het resultaat te bereiken wat je graag wilt hebben. Prestashop 1.7 is natuurlijk wel van een andere opzet dus zal je qua inrichting weer een nieuwe start moeten maken. Voorlopig kunnen we echter nog wel even door met 1.6. Er zijn ook themas die beide versies in 1 hebben, dus kan je gemakkelijk switchen. Ik zie in de huidige opzet best nog wel wat lastige dingen namelijk die door modules zijn gemaakt.

1. Als je op een product klikt en je scrolt(op een laptop of desktop) naar beneden dan springt de zoekbalk/winkelwagen voor een deel over je productfoto heen. Je pagina maakt als het ware een sprong. Ik ervaar dat persoonlijk als erg hinderlijk.

Op mobiel is dit nog veel hinderlijker, de header beslaat de helft van het scherm van de mobiele telefoon waardoor het product niet eens meer te zien is. Gezien het feit dat meer dan 50% van de bezoekers tegenwoordig via een mobiel komt lijkt me dit een gemiste kans. Ik zie wel dat de bezoekers eerst geregistreerd moeten zijn om te kunnen shoppen dus ga ik uit van een zakelijke klandizie die wat vaker op de desktop zal zitten, maar toch...

2. Het horizontaal topmenu is erg druk en daardoor ook erg onoverzichtelijk. Bij de meeste themas zitten mooie overzichtelijke mega menus, die in combinatie met een goed opgezet filter voor een goede webshopnavigatie zorgen.

3. Er staan nog meldingen over Prestashop, en de favicon die je gebruikt is de standaard favicon van prestashop.

Ik heb zelf de ervaring met een aantal webshops die na optimalisatie to 4 x meer omzet genereerden! (zonder uitbreiding van het advertentiebudget)

Veel succes!

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...