Jump to content

Meerdere pakketten versturen


Bemi

Recommended Posts

Hoi,

Ik ben sinds kort met Prestashop bezig met het opzetten van een webshop met artikelen van verschillende grootte, lengte, hoogte, en gewicht.

Omdat er bij bepaalde vervoerders restricties zitten aan de grootte en gewicht van een pakket, heb ik verschillende vervoerders ingesteld met daarin de juiste maat- en gewicht gegevens.

Als een klant nu verschillende artikelen koopt, waarvan bijv. één artikel in een envelop past en de ander een pakket wordt, hoe moet ik Prestashop dan zo instellen dat een klant niet  2x verzendkosten moet betalen, maar 1x verzendkosten, maar met bijvoorbeeld meerdere colli's?

Weet iemand hoe ik dit het beste kan instellen? Is daar misschien een add-on voor, of moet je dit met de vervoerders zelf regelen?

Groet,
Ben

Link to comment
Share on other sites

Er zal ongetwijfeld een ontwikkelaar zijn die dit helemaal perfect voor elkaar kan maken. Echter, vrees ik, zullen de kosten voor zon aanpassing niet opwegen tegen de baten. Persoonlijk zou ik de verzendkosten formule zo simpel mogelijk houden. Klanten haken heel snel af als het ingewikkeld wordt en er bv inderdaad teveel wordt berekend aan verzendkosten.

Het is overigens bewezen dat gratis verzenden de allerbeste oplossing is. Het is zelfs beter om producten wat duurder te maken en verzendkosten uit te schakelen. Grote webshops maken hier driftig gebruik van, simpel omdat het werkt!

In mijn eigen webshop hanteer ik wel verzendkosten onder een bepaald bedrag, maar dit is puur om te voorkomen dat ik allerlei bestellingen van 4 of 5 euro krijg. De handlingskosten bij dergelijke bestellingen zijn, althans voor mij, te hoog om daar nog iets aan te verdienen.

Als je toch deze manier van verzenden wil hanteren kan je aan ieder product een verzendmethode koppelen. Dus bv een knoopcelbatterij geef je als verzendmethode brievenbus pakket of brievenbus post. Grote artikelen geen je als verzendmethode pakketpost. Je kan dit bij ieder product instellen als je een product aanmaakt.

Vervolgens kan je deze instelling bij de vervoerders aanzetten: Gedrag bij afwijkingen: kosten van hoogst gedefinieerde. In dat geval wordt er als het goed is als er 2 producten met verschillende vervoerders in de winkelwagen zitten, de duurste methode aangeboden.

Succes!

NB: Of de bestelling in meerdere collis komt zou ik een klant niet mee lastig vallen, en is volgens mij standaard ook niet in te stellen in Prestashop

Link to comment
Share on other sites

Hoi Curious,

Bedankt voor je snelle antwoord! Duidelijk verhaal. Ik denk inderdaad dat het inderdaad beter is om gratis verzending toe te passen, met eventueel prijsverhoging in de producten. Vaak wordt er toch door klanten naar gekeken wat de verzendkosten zijn. En je bent gelijk ook af van allemaal afzonderlijke regels aanmaken voor verschillende vervoerders, die het ene pakje wel, en het andere pakje weer niet mee kan nemen, omdat het dan weer net te groot is.
Ik zal er nog eens goed over nadenken en dan kijken wat voor mij de beste optie is.

Hartelijk dank in ieder geval voor je antwoord!

Ben

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...