Jump to content

Recommended Posts

Hallo,

 

ben een nieuwe website aan het bouwen in PS 1.7.2.2 en kom daarin toch een paar uitdagingen tegen. Zal ze de komende dagen hier posten in de hoop dat iemand kan helpen.

 

Heb de nieuwe versie van voor naar achter doorgespit maar kom een CMS pagina niet tegen. Ik kan dus niet schuiven in de verschillende opties die in de footer staan. 

Omdat ik ook geen module (niet geinstalleerd) pagina krijg (blanco het systeem laat geen modules zien) kan ik ook niet kijken of deze hierbij zit.

 

Eigenlijk dus al 2 problemen.  :D

 

Hopelijk kan iemand helpen.

 

Alvast bedankt.

Link to comment
Share on other sites

De bestaande CMS pagina's worden niet aangepast als de posities worden aangepast. Lijkt dus meer een bug. Oplossing is om alles te deleten en opnieuw in de juiste sortering aanmaken maar een erg omslachtige manier.

 

Het niet kunnen vinden van de niet geinstalleerde modules (gewoon een blanco pagina) is wat ik op het engelse forum terugvond een bug.

 

Bedankt voor je feedback.

Link to comment
Share on other sites

Is geen bug hoor, maar is altijd al zo geweest. Ook in vorige versies. Het is wel aan te passen, maar dan moet je de code in.  Een simpele en goedkope methode is het kiezen van een thema waarin je volledige vrijheid hebt bij het opzetten van je footer. Daarnaast ben je dan vaak ook verlost van meer kleinigheidjes die standaard niet makkelijk aangepast kunnen worden. Met wat kennis is vrijwel alles te customizen in prestashop, maar dan ben je wel tijd en energie kwijt. Ik zou eens een thema uitproberen wat de nodige features heeft die je al dan niet kan inzetten in je frontoffice.

 

Begrijp ik goed dat je deze pagina niet kan zien: https://www.screencast.com/t/4n1vn3kne

Hier staan namelijk de niet geinstalleerde modules die qua link meegeleverd worden met de standaard installatie inclusief een hele serie reclame voor betaalde modules.

Link to comment
Share on other sites

Hallo,

bedankt voor je antwoord. Ben de classic nu aan het customizen, omdat ik uit het verleden weet bij 1.6 dat nieuwe modules ook niet altijd doen wat je graag zou willen en dan toch weer e.e.a. moet gaan aanpassen dus daarom begin ik maar gelijk met aanpassen :-)

 

Klopt wat je 2e opmerking/vraag betreft. Bij de schone installatie zie ik de niet geinstalleerde modules niet. De tab wordt opgestart en gaat zoeken daarna komt er een button in beeld met de mededeling "probeer het nog eens"  

Hoe vaak ik het ook probeer er gebeurd niets.

Link to comment
Share on other sites

Mijn shop draait onder 1.6 en mijn testomgeving bij een andere provider waar ik naar wil overstappen op 1.7. Kan de classic layout aardig aanpassen naar mijn wensen.

Ben ook onder de indruk wat er mogelijk is met 1.7. Zitten een paar vreemde dingen (bugs?) in die ik nog niet kan verklaren, maar het werkt tot nu toe heel goed.

Als ik de paar vreemde issues kan oplossen dan houdt mij niets tegen om over te stappen op 1.7.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...