Jump to content

omhoog in google // order bevestiging emails


Recommended Posts

hallo,

 

ik ben nieuw hier.

Ik ben een shop aan het bouwen in de voedingssfeer. ik heb een eigen VPS geconfigureerd: Linux en daar dan PS 1.6.1.17 + thema opgezet.

Ik ben nu bezig met content en customisation, in principe gaat dat goed.

 

ik hbe wel een paar vragen die de experts hopelijk zo kunnen beantwoorden:

 

1. als ik mijn site domain naam  intyp in google,dan kom ik eruit op pagina 3... mijn domeinnaam is power-nutrition.nl, en dus typen van power nutrition, komen er een hele rits concurrenten met domeinnamen als bodypower etc

dit moet beter kunnen, maar hoe..?

 

2. Config:  volgende week installeer de pay module en kan ik test bestellingen gaan doen. ik zou moeten weten of PS automatisch een bestelbevetsiging stuurt naar een klant en een lever order nr mijn mailbox. alsook, ik gebruik de php functie, maar de tesmail , dat gaat alvast fout (geeft error). moet ik een mailserver installeren op mijn host? dit hele stuk is mij niet zo heel duidelijk eerlijk gezegd

 

3. performance: als ik alle cache uitzet overal, is de site het meest performant eigenlijk, alles laadt snel genoeg en dus ga ik er niet aan foefelen nu, maar het leek mij dat het net andersom zou moeten zijn?

 

groetjes

 

steve

 

 

Link to comment
Share on other sites

Goedenavond en welkom op het forum!

 

1. Als je nu al op pagina 3 terechtkomt is er op zich niks aan de hand. Zaak is dat je goede content hebt, je metatags en metainformatie bij je producten en cms paginas, categorieeen etc goed hebt ingevuld. Voor de rest kan je er niet zoveel aan doen. Puur op organische bezoekers kan een webwinkel toch niet draaien en zal er hoe dan ook(al dan niet gratis) reclame gemaakt moeten worden. Veel mediabedrijven laten je weten dat ze je naar pagina 1 gaan helpen, dat zou een hele drukke eerste pagina worden dan! Conclusie: dat is gewoon niet realistisch. Maar de zaken die je kan doen, doe die goed! Ik zag ook dat je het door het thema ingevulde winkeladres nog gebruikt, dat is bv iets wat je zsm moet gaan aanpassen, registreren bij google is eigenlijk niet eens meer nodig, maar veel shopeigenaren doen dit nog wel om inzicht op te doen. Meld je bv ook aan bij Google mijn bedrijf. Dat is allemaal gratis en daarmee ga je je naam vestigen.

 

Ik heb je wel gevonden op google maar dan moet je wel heel creatief zijn met de key woorden anders kom je er nog niet uit, maar dat is ook niet verwonderlijk. Er moet nog wel e.e.a. getuned worden: https://www.screencast.com/t/HzMHQmXrc35

 

Ik zou je willen adviseren om je goed in te lezen, en ook de prestashop handleiding erbij te pakken. Het is te breed om hier in een topic even te beantwoorden. Bovendien leer je ook veel van onderzoek op dit gebied.

 

2. Testbestellingen kan je ook zonder paymodule doen, door bv de standaard betaalmogelijkheid(bank en cheque) even te gebruiken. Bevestigingen worden verstuurd door de mail alert module te installeren en te configureren. Mail zal je idd op je server moeten aanmaken, anders is er geen mailadres

 

3. Ik vermoed dat er een aantal instellingen nog niet goed staan, waarschijnlijk heb je forceer compilatie aanstaan? Een beetje foefelen is niet erg :)

Link to comment
Share on other sites

Goedemorgen

 

Nog een paar extra trips.

Bouw je webshop eerst helemaal af, Plaats hem daarna in google zodat je meteen goed vindbaar kan worden.

Hou er rekening mee dat er zo veel concurrentie omtrent supplementen zijn dat het niet gemakkelijk gaat worden je hier tussen te mengen.

Zet vriendelijke url aan en inderdaad zouden de cache mogelijkheden je shop sneller moeten maken, mits het thema ook goed ontwikkeld is

SSL certificaat er op. en alles goed en netjes vertalen. Dan zijn er zeker goeie doorgroei mogelijkheden.

Link to comment
Share on other sites

dank voor de tips. ik heb inderdaad helemaal geen ervaring met metatags, en googleoptimalisatie.

die friendly url, daar ga ik inderdaad naar kijken, maar dat hangt ook samen met rewrites van de apache, dus daar moet ik ff mijn verstand vr gebruiken in het weekend

email server heb ik ondertussen geinstalleerd op de vps, maar draait nog niet 100% zoals het hoort (maar dat vinden we wel)

 

@wallgrind: is inderdaad wel wat concurrentie in de supplementen handel, maar ik denk dat dat in elke sektor is. als ik schoenen had verkocht had ik zalando en amazon tegen me gehad. als je geen webshop heb, weet ik 100% zeker dat je niks verkoopt ;-) er zijn er veel en ze draaien toch allemaal, het is ook een grote markt.

 

ik heb inderdaad die force recompilation aanstaan omdat mijn wijzigingen in thema anders soms niet doorkomen, ik leid af uit jouw vraag dat dat nefast is voor de performance?

 

heel erg bedankt met jullie reacties heren

 

mvg

 

s

Link to comment
Share on other sites

ik heb de friendly urls kunnen aanzetten.

 

ik heb eerst in /etc/apache2/sites-available/000-default.conf  een blok toegevoegd :

 

<Directory /var/www/html>
Options Indexes FollowSymLinks MultiViews
AllowOverride All
Require all granted
</Directory>

 

daarna gecheckt in .htaccess of RewriteEngine on aanstond,

www-data (= apache user) schrijf toegang gegeven op .htaccess

 

en yes! friendly links werken :P

Link to comment
Share on other sites

er steekt wel wat meer achter dan dat: friendly urls hangt af van mod_rewrite module op de apache werbserver, als die niet actief is kan je 100x dat knopje indrukken, gaat niet werken.

en zelfs als de module actief is, moet je bovenstaande files aanpassen in de root van je var/www/html

 

ik host mijn eigen VPS, dus ik kan je wel verklappen dat er een hoop settings goed moeten staan of geen webshop - verschil is uiteraard tientallen euros per maand voor hosting uitgespaard - allez ja, enkele honderden per jaar zeker

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...