Jump to content

Recommended Posts

even een vraagje. 

als ik een blog aanmaak met alle gegevens erin, en ik upload een foto voor als weergave op de website. waarom krijg ik de foto niet te zien? heb nu drie blgs online waarvan er maar twee zichtbaar zijn, en 1 ervan zonder foto.

 

Ook als ik teksten in de blog zet vertoond hij het niet gelijk. soms een paar dagen wachten.

in het backoffice staat wel de foto's erbij. 

wie kan mij hierbij helpen?

 

 

 

ik dacht slim te zijn om toen de huidige voorbeeld blog te veranderen van foto en teksten. helaas lukte dat ook niet, nu heb ik dus nieuwe aangemaakt maar loopt dus ook niet soepel.

post-1435815-0-57282700-1504100091_thumb.png

post-1435815-0-84197300-1504100101_thumb.png

Edited by demeerschehelden (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Dat je foto niet direkt zichtbaar wordt heeft bij een blog vaak te maken met het feit dat je je cache moet legen: https://www.screencast.com/t/Bk0Kc556Un

 

Hierna weer op de oorspronkelijke setting en caching op ja zetten en opslaan, anders draait je shop trager.

 

Als 2e waarschijnlijk heb je niet het goede formaat afbeelding geupload, en de afbeeldingen niet gehergenereerd. Iedere blog heeft zn eigen formaten, als het goed is staat dat in de documentatie. Daarna zou ik zeker een afbeeldingen hergeneratie uitvoeren. https://www.screencast.com/t/8U23XRBPeD7R

 

Na alle actie;s bij een blog, de cache weer legen. Desnoods ook de cache van je internetbrowser om alle veranderingen te kunnen zien.

Link to comment
Share on other sites

vandaag heb ik het probeert, de webshop werkt een stuk sneller. nu zie ik wel alle drie de blogs. moet alleen nog even de foto's bekijken of ik die niet  in een verkeerde formaat heb gemaakt. de vraagteken staat er namelijk nog. hoe kom ik achter de juiste formaat?

 

nu is het zo dat ik voor het proberen even het zelfde jpg foto pakte die wel vertoonde en in de oude blog wilden zetten.

nu open ik de blog met vraagteken, en verander de jpg foto voor de nieuwe alleen laad hij nu niet de nieuwe foto in.

 

Dat had ik vorige keer ook al, daarom moet ik een nieuwe blog maken en alles in 1 keer goed doen en niet meer wijzigen.

Edited by demeerschehelden (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Nu is het zo dat ik voor het proberen even het zelfde jpg foto pakte die wel vertoonde en in de oude blog wilden zetten.

nu open ik de blog met vraagteken, en verander de jpg foto voor de nieuwe alleen laad hij nu niet de nieuwe foto in.

 

Dat had ik vorige keer ook al, daarom moet ik een nieuwe blog maken en alles in 1 keer goed doen en niet meer wijzigen.

Link to comment
Share on other sites

oke,
ik heb nu meerdere malen cach gewist op de manier hoe je vertelde, daarbij ook mijn geschiedenis.
helaas zonder resultaat.
 
ik heb nu ook de afbeeldingen hergenereren gedaan alleen krijg ik daar een fout in die ik nergens kan vinden.
misschien is dat nou net het probleem van de blog. Oorspronkelijke beeld ontbreekt of leeg (/customers/f/a/9/demeerschehelden.nl/httpd.www/dmh/img/p/2/8/28.jpg) voor product-id 11  ( product id bestaat niet bij mij hij slaat over van product ID 10 naar 12

heb nu meerdere malen alles geprobeerd wat hierboven geschreven is. het enige probleem wat ik nog steeds heb is dat ik dus niet een nieuwe foto kan uploaden als ik een blog bewerk. ik ga nu eerst kijken waar die fout van die afbeelding zit met hergenereren.

Edited by demeerschehelden (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Die 2 fotos zijn er niet, of niet goed aangemaakt. Er staat er wel 1 in, zie screenshot. Waarschijnlijk eerder door je gemaakt: https://www.screencast.com/t/qWMxIgIRMb

 

Nu zie ik dat de blogmodule van Smartblog is. Daar is wel vaker gezeur mee, al moet het op zich wel werkbaar zijn. In smartblog kan je wel achterhalen wat de juiste formaten zijn. Voor zover ik het kunnen zien moeten de plaatjes het formaat 800x370 hebben

 

Via deze link zie je een overzicht van de blogs die gemaakt zijn

 

Al je dan de gelukte foto gaat inspecteren in chrome(rechter muisklik op het plaatje en dan op inspecteren klikken) dan kan je met de cursor over de link gaan die ik heb aangewezen en zie je het natuurlijke formaat 800x370. Op dat formaat maak je dan de hoofdafbeelding. Het kan zijn dat jezelf nog een miniatuur moet toevoegen bij het aanmaken van je post, maar dat weet ik niet precies.

Link to comment
Share on other sites

Ik heb uiteindelijk op een ftp server de foto opgezocht en verwijderd van de server. Daarna in de blog weer een nieuwe foto geupload.

Nu is hij wel zichtbaar en de vraagteken is gelukkig weg.

 

Nu ga ik alleen nog zoeken hoe ik de foto in de juiste weergave krijg als je op de blog klikt. Als je nu de blog bekijkt staat de zelfde foto als in het begin, alleen nu met een witte kader er omheen. dat lijkt er op dat de foto te klein is voor de weergave in de blog, maar wel groot genoeg is voor op de beginpagina.

weet iemand waar ik dat evt kan aanpassen?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...