Jump to content

Erfaring med One Page Checkout ?


OceanShop

Recommended Posts

Hej Beginner,

Onepagecheckout har det med at tildele skriverettigheder til visse filer i roden på din webshop.

Så du skal via dit ftp program ændre rettigheder, så der ikke kan skrives til disse filer.

De skal CHMOD-es til 644, d.v.s. du skal fjerne write for group og public.

Jeg kan ikke huske alle filerne, men card.php. adress.php, index.php + en 3-4 stykker mere er ramt.

Og så kan jeg lige så godt forberede dig på, at hvis du afinstallerer modulet for at opgradere til en nyere version, så skal du igennem dette een gang til.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Jeg tjekkede rettigheder inden jeg gik i gang. Filer i mit root directory havde permission 644 en del af mapperne 755. Installationsvejledningen siger kun, at man skal sikre skriverettigheder - ikke til hvad niveau. Nu har jeg smadret to testshops - den ene en hel ren installation lavet i dag. Lige så snart jeg klikker installér på modulet i BO, dør både FO og BO - man får blot en hvid side og så sidder jeg fast. Det ser ikke ud til at installationen har nået at ændre noget på nogen rettigheder.

Har sendt en mail via sitet http://www.canin.sk/ hvor jeg købte modulet. Håber, de kan hjælpe (men kloge folk må da også gerne bidrage:-)

EDIT: På side tre i installationsvejledningen står der så, at modulet kun passer til 1.3.1 - det havde jeg ikke set, og jeg kører 1.2.5 - men at man kan få en version ved at skrive til dem. Suk, håber ikke jeg skal installere shoppen igen-igen-igen:-(

Link to comment
Share on other sites

Det tror jeg ikke at du skal - installere om, altså.
OPC tager backup af de filer den ændrer, og når den afinstalleres, så lægges backup tilbage.

Så du burde efter en afinstalltion kunne fjerne modulet, og lægge den nye (gamle) version på.

(Du kunne jo også opgradere til version 1.3.1. :-))

Link to comment
Share on other sites

Tak for svar. Men hvordan afinstallerer jeg - jeg kan jo ikke tilgå shoppen på den ene eller den anden måde?

Jeg har også overvejet at opgradere, men jeg læste bare om så mange problemer i starten (måske var det version 1.3.0), så jeg besluttede at vente - men jo, jeg skal da i gang med at kigge på det

Link to comment
Share on other sites

Men hvordan afinstallerer jeg – jeg kan jo ikke tilgå shoppen på den ene eller den anden måde?


Ohhh. den havde jeg ikke lige fanget. Så er det nok forfra igen :-(
Link to comment
Share on other sites

Ja, det var forfra. Ham der har lavet modulet blev ved at skrive, at jeg kunne afinstallere i BO - men jeg kunne bare ikke komme i BO uanset hvad jeg prøvede.
Ny shop, ny installation, og alt så fint ud. Bortset fra, at man efter OPC siden ender på samme side igen og igen - altså med samme indhold i kurv. En gang ryddede den min kurv og sendte mig til oversigtsiden over kurv. Jeg sendes ikke til betalingsgateway - og jeg får ingen mail som ny kunde (har lavet en da mappe), men jeg kan godt bestille kodeord og få det pr. mail. Hvilken fejl havde du, der var PS relateret - du skrev PS fejl? Jeg har udelukkende brugt PS standardtheme i min testshop.

Link to comment
Share on other sites

Ja, det var forfra. Ham der har lavet modulet blev ved at skrive, at jeg kunne afinstallere i BO - men jeg kunne bare ikke komme i BO uanset hvad jeg prøvede.
Ny shop, ny installation, og alt så fint ud. Bortset fra, at man efter OPC siden ender på samme side igen og igen - altså med samme indhold i kurv. En gang ryddede den min kurv og sendte mig til oversigtsiden over kurv. Jeg sendes ikke til betalingsgateway - og jeg får ingen mail som ny kunde (har lavet en da mappe), men jeg kan godt bestille kodeord og få det pr. mail. Hvilken fejl havde du, der var PS relateret - du skrev PS fejl? Jeg har udelukkende brugt PS standardtheme i min testshop.


Hvilken betalings gateway bruger du?
Link to comment
Share on other sites

Hej

Bruger Gigahost og ePay - og fejlen er i ePay. Ham der har lavet modulet har lavet en rettelse i order.php, som jeg skal prøve af. Uafhængigt af alt dette aktiverede jeg PayPal og nu har jeg ikke længere nogen shippingmåder (There is no carrier available that will deliver to this address) - uden at jeg har ændret en dyt i Carriers...Har deaktiveret PayPal og har stadig samme fejl. Tænker jeg er nødt til at indlæse backup - men skal dette blot være min database? Eller skal jeg uploade og køre installation af PS igen?

Link to comment
Share on other sites

Bruger du epay relay script?

Prøv at starte med at fjerne OPC og så installere det igen og se om ikke det fixer dit problem. Hvis du har lagt en anden order.php i oven i kan det måske være derfor.

Jeg tror jeg har løsningen på Epays problem, men jeg har ikke lige mulighed for at teste det desværre (Jeg har ingen epay konto, godt nok står der at deres test konto er gratis, men der står i deres betingelser af aftalen er gældende fra oprettelse og fakturaeres derfra.)

Link to comment
Share on other sites

Bruger du epay relay script?

Prøv at starte med at fjerne OPC og så installere det igen og se om ikke det fixer dit problem. Hvis du har lagt en anden order.php i oven i kan det måske være derfor.

Jeg tror jeg har løsningen på Epays problem, men jeg har ikke lige mulighed for at teste det desværre (Jeg har ingen epay konto, godt nok står der at deres test konto er gratis, men der står i deres betingelser af aftalen er gældende fra oprettelse og fakturaeres derfra.)


Hej Tim

Det vil jeg prøve i morgen - altså at fjerne modulet og installere det igen - skal lige have lavet skærmdumps af alle mine instillinger:-) Jeg har lagt en ny order.php på fra ham med modulet, men jeg har også overskrevet med min oprindelige igen, uden at det løste noget. Men jeg tror altså stadig at Paypal har smadret noget, som OPC er uden skyld i. Så jeg vil derfor først teste rettelsen når min shop fungerede som den gjorde før PayPal.

Jeg bruger ikke relay script - fik at vide, jeg skulle slå det fra pga. en fejl jeg konstant fik (Customer addres unknown), At jeg så stadig får fejlen er en anden ting, når jeg vender tilbage og køber igen flere gange, er en anden ting (og mine kunder ser den også), men har opgivet at forklare overfor ePay, som siger de ikke kan genskabe den.
Link to comment
Share on other sites

Det hjalp ikke at fjerne modulet og installere igen. Jeg får stadig fejlen "Der er ingen levering tilgængelig for kombinationen land / leveringsmåde". Det har jo virket med ePay (man kørte i ring, men det er fordi ePay radiobutton ikke virkede - lang historie, men det var en anden fejl end denne).

Så mit spørgsmål er: skal jeg uploade /installere hele PS igen, eller skal jeg blot indlæse backup af min DB for at lave en restore - er den ene eller den anden nok eller er det begge?

EDIT: Jeg har fået OPC op at køre igen, ved at slette databasen og importere backup. Nu er jeg tilbage til min gamle ePay fejl med Payment error: (invalid address or customer) - men den hører ikke til i denne tråd:-)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Vil lige give en update på min OPC og ePay. Ham der har lavet OPC har rettet i både order.php og epay.tpl samt hans eget modul, for at få det til at køre ordentligt med ePay. Jeg fik som nævnt fejlen med "invalid address or customer", når jeg brugte ePays relay-script, og for en gangs skyld var det ikke kun mig, der kunne genskabe fejlen - det kunne ham der har lavet OPC også, og han sagde det helt bestemt er en bug hos ePay. Jeg har opgivet at få ePay til at løse fejlen, de kan konsekvent ikke genskabe den, men det kan jeg på 4 forskellige pc'ere.

Nå, men efter at have skiftet væk fra ePays realay script til pop-up version af checkout og efter at der nu er rettet i min order.php, epay.tpl og opc.tpl (sidstnævnte hedder noget mere) - har jeg nu langt om længe fået One Page Checktout installeret i min liveshop, og det bare ser ud til at køre rigtig godt.

Er superglad for at jeg købte OPC med support - det er ikke småting den stakkels udvikler har brugt af timer på at hjælpe mig. Men fedt, at det virker nu:-)

Link to comment
Share on other sites


Ny shop, ny installation, og alt så fint ud. Bortset fra, at man efter OPC siden ender på samme side igen og igen - altså med samme indhold i kurv.


Hej Prestafan

Har du mulighed for at løfte sløret - gerne lidt kode - for hvad der skal til for at rette fejlen?

Jeg har nøjagtig samme fejl med dette One Page Checkout fra http://www.prestashop-planet.com/
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Jeg har nøjagtig samme fejl med dette One Page Checkout fra http://www.prestashop-planet.com/

Zelarg (The OPC Developer) har lige gjort mig opmærksom på, at Prestashop-planet ikke har rettighederne til at sælge OPC-modulet.
I stedet for bør man nok købe modulet her: http://www.canin.sk/prestashop/
Jeg beklager meget, hvis jeg uvidende har været med til at støtte noget piratkopiering.
Så nu prøver jeg lige, at skrive til Prestashop-planet...
Link to comment
Share on other sites

Den nye OPC version 1.1 virker fint med ePay-modulet.

Hvorfor Den Danske Bank ikke bliver vist som betalingsmulighed, kan jeg ikke lige svare på,
men husk at du skal have en særskilt indløsningaftale med Den Danske Bank for at kunne bruge dem.

Link to comment
Share on other sites

Hej

Hvis du køber/har købt modulet med support (65 Euro i stedet for 45 Euro) hos http://www.canin.sk/prestashop/, så kan du få det rettet gratis. Jeg har efterhånden fået en hel del henvendelser om, hvad rettelserne går ud på og om jeg vil sende dem til folk. Det har jeg besluttet, at jeg ikke vil. Det er et købemodul, og jeg vil tro, at ham der har kodet modulet har brugt +10 timer på at rette det, så det virker med Epay. Derfor mener jeg ikke, at det er fair mod udvikleren, at jeg blot poster hans rettelser i forum (hvis han ønskede dette, gjorde han det nok på sin hjemmeside).
Jeg har foreslået ham, at han sælger sin løsning til ePay som er døve overfor, at de har en fejl i deres modul....

Så vidt jeg lige husker, var der rettet i order.php og epay-filerne

Det med Danske bank kan jeg ikke lige hjælpe med - er det ikke et tilvalgsmodul hos ePay?

Link to comment
Share on other sites

Når jeg kører uden OPC så virker danske netbetaling (via Epay) fint, og kommer frem som en selvstændig valgmulighed som betalingeform. men med OPC bliver kun kreditkort vist. :(


Du har ret. Har lige efterprøvet det. Så alt virker desværre ikke endnu :-(
Link to comment
Share on other sites

Jeg har foreslået ham, at han sælger sin løsning til ePay som er døve overfor, at de har en fejl i deres modul....


Det undrer mig lidt. For det svarer ikke til det indtryk, jeg har af ePay...


Det er nok fordi, det er en random fejl, som de ikke kan genskabe, men som jeg har kunne genskabe igen og igen på 4 forskellige pc'ere og som ham der lavede OPC modulet fik igen og igen, da han forsøgte at finde ud af, hvorfor jeg ikke kunne få det til at virke. Fra mit synspunkt ligger fejlen i, at ePay ikke tester konsekvent og længe nok:-(

P.S. for god ordens skyld, installerede jeg en total ren shop med kun epay og 1 kategori, seneste version af alt - og fejlen opstod stadig for både mig og udvikleren af OPC. Ved ikke, hvad fejlen er, da jeg kører den OPC tilpassede popup løsning nu, og det virker 98% upåklageligt (kun 98% da jeg har haft to kunder der lukkede betalingsvinduet i utide, hvor jeg ikke kunne se ordren i shoppen - men det er vist en anden tråd).
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

er der forresten nogle af jer som bruger OPC, som har et tip til hvordan jeg får oversat te forskellige variabler?
Hvis jeg går i BO->tools->translations->module og finder opc modulerne.. så kan jeg godt finde alle de variabler jeg ønsker oversat - men hvis jeg prøver at oversætte noget, og så trykker opdater - så er det som om admin løber SAMTLIGE moduler igennem i BO- og forsøger at opdatere disse.
Kan det virkelig passe?

Link to comment
Share on other sites

Det har virket rigtig godt for os. Som skrevet i en anden tråd, så har det faktisk forøget vores omsætning.

Du blander 2 ting sammen.
De 2 tråde handler om 2 forskellige moduler.
Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

jeg har netop købt OPC fra Canin.sk jeg benytter PS 1.3.3.0 og Epay 3.5 modulet

nogle af mine kunder oplever at når de trykker videre til betaling (relay-ssl) så får de en blank side :(

jeg har fundet ud af at det umiddelbart er et problem med cookies / cache, og kun i internet explorer.. (såsnart man ryder cache/cookies) så virker betalingssiden.

dette er dog noget uholdbart, og nu når jeg uninstaller modulet så får folk stadig samme fejl (flot)

jeg ønsker dog ikke at smide OPC på porten da flowet i det er virkelig godt (hvis folk da så bare ikke oplevede fejl)

jeg har prøvet at opgradere til en anden version af epay modulet uden løsning.

ligeledes har jeg prøvet at overskrive order.php (som epay har lavet til OPC for at rette nogle fejl)

jeg har købt modulet til flere butikker så det er lidt surt at det ikke virker ordentligt.

alle ideer er velkomne, jeg er lettere desperat snart...

Mvh
Dion

Link to comment
Share on other sites

Det er et kendt problem at OPC og epay relayscript ikke kan sammen (for nogle, for hos mig virker det).
Har du købt med support? Hvis ja, så retter han de fejl for dig. Så kontakt ham endelig. Han er rimelig hurtig og meget seriøs.
Alternativt, så slå relayscriptet fra. Så benytter du epay stardard betalingsvindue. Men den er heller ikke så fedt, hvis man gerne vil have bealingssiden integreret i sin egen shops design.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er igang med at sætte vores shop op til epay, og har i den forbindelse også haft dette problem. Efter en del snak med epay supporten har jeg løst det ved at overfører http cookie som POST variabel i stedet for som GET variabel.

Hvis du er forholdsvis skarp til html og forms kan du nemt fixe det.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...