Jump to content

3 kleine problemen waar ik geen oplossing voor kan vinden


oli4321

Recommended Posts

Hoi iedereen,

 

ik ben volop bezig aan de aanpassing van de prestashop voor de lancering van onze thee website. japansethee

 

Ik heb een theme gekocht vanop prestashop, maar ik zit nog met 2 vertaalproblemen en 1 image probleem. Ik heb reeds een paar handleidingen zitten lezen en op het forum zitten zoeken maar geen antwoord gevonden.

 

Vertaal prob:

 

als je op de website komt, staat de module Featured products aan (ik heb er 2 zowel eentje basis prestashop en diegene die bijgeleverd was bij de template).

Ik slaag er niet in volgende tekst te vertalen:  Featured - latest - topsellers.

 

Ik ben reeds naar internationaal vertaling geweest en heb deze module daar aan toegevoegd om te vertalen, maar ik krijg daarin geen vertalingen, wat bij andere modules wel het geval is.  Alsook niet met de standaard van prestashop, die kan ik ook niet wijzigen.

 

Ik was even in de .tpl files gaan kijken maar daar vind ik al helemaal niets terug buiten wat syntax errors die ik veroorzaak :)

 

---------------

Hetzelfde probleem stelt zich met de nieuwsbrief module, ik kan de tekst wijzigen maar niet de standaard tekst : Join the community to be updated firstly.  Zelfde probleem als hierboven.

 

 

 

 

*********************** OPGELOST (image in module teruggevonden)

 

Het image probleem, wanneer je op de site naar beneden scrolt dan krijg je een afbeelding  die mee naar boven glijdt. Wel deze afbeelding had ik graag gewijzigd, maar ik kan deze nergens bij mijn images terugvinden.  Het thema van die image strookt niet mijn mijn webshop producten die ik verkoop.

 

Iemand eventueel een idee hiervoor ?

 

 

Alvast bedankt !

Edited by oli4321 (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Heb je al gekeken in de frontoffice vertalingen? ipv de modules.

 

Ik zie dat je 1.7 gebruikt, helaas stikt het daar nog van de bugs, een draaiende webwinkel zou ik zeker momenteel niet aanbevelen op 1.7 tenzij je het geen probleem vindt om veel te sleutelen aan je webshop.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Mocht er een vertaling tussen zitten die hardcoded is kan je de ontwikkelaar vragen deze te vertalen of vragen welk bestand je precies moet zijn om handmatig te kunnen aanpassen via de ftp

Ook na vertalingen moet je altijd alle cache wissen en ook de cache van de browser en soms duurt het wat langer voordat de vertaling doorkomt

 

Groetjes Devi

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Hartelijk dank voor de reply's Curious en Wallgrind.

 

@curious: Front office ook geprobeerd, maar daar komen ze niet uit. Ja daar had ik niet bij stil gestaan van de 1.7. Maar ik moet wel zeggen dat het een heel fijne versie is om mee te werken (uitgezonderd dit dan ;-) ) Werkt allemaal heel smooth, in vergelijking met een oudere versies die ik vroeger draaide.

 

@Wallgrind: Ja dat is een goed idee, die kan ik eens contacteren !  Ja dat doe ik steeds de cache wissen .  Maar ik vind ze niet terug :)

 

Ik hou jullie wel op de hoogte, deze vraag komt trouwens veel naar voor voor deze module, maar de oplossing is meestal de module vertalen in admin, maar laat nou net dat zijn wat niet werkt ;-)

Edited by oli4321 (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...