Jump to content

[Løst] Pakkelabel.dk / PS v. 1.7.x.x


Bjarne

Recommended Posts

Hejsa herinde

 

Jeg ved godt er der ikke er utallige herinde som er skiftet til PS 1.7.x.x. men jeg forsøger nu alligevel.

 

Jeg har PS 1.7.1.1 og har installeret pakkelabels nye modul til 1.7.x.x. Alt er forløbet super fint og det hele er integreret perfekt som det skal - der er dermed også "hul" igennem til deres server.

 

Der er nu bare lige et lille problem (ah lille og lille er måske så meget sagt) - når man indtaster postnummer kommer der en meddelelse med at ingen indleveringssted blev fundet til det pågældende postnummer - fejl......

 

Har kontaktet support hos pakkelabel men uden held. Jeg undskylder min formulering, men det virker i den grad som om de (pakkelabel) har fået programører til at fremstille dem et modul, og dermed har de overhovedet ingen indsigt i hvad der reelt sker, og i så fald hvad et problem kan afhjælpes med.

 

Deres svar var - " Vi har været inde og se problemet på din website - og ja du har da ret i at der er et eller andet galt"

Øhhhh ?????

 

Jeg er ikke den eneste der har mødt denne "forhindring" og har faktisk kontaktet flere via Facebook - ingen har fået et svar/løsning.

Måske én herinde kender til en mulig løsning ;-)

 

Mvh Bjarne

Pifosmykker.dk

Edited by Bjarne (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Hvis det er Pakkelabels eget modul så kan vi ikke hjælpe her.

Det må du diskutere med Pakkelabels.

Off topic. Deres modul kører heller ikke perfekt på PS 1.6.x.x.

Har selv prøvet det.

Link to comment
Share on other sites

Ah det er måske et lidt forhastet svar da det jo kunne være at en og anden herinde havde prøvet dette modul - og måske fundet en løsning.

 

I alle de år jeg har fulgt og glædet mig over dette forum mener jeg nu nok at det drejer sig om Prestashop og de udfordringer (hvis jeg må kalde det det) vi 
støder på, sådan hver i sær.

 

Så at svare mig som om jeg har lagt et indlæg et forkert sted - har jeg så en lidt anden holdning til.

 

Men din oplysning omkring 1.6.x.x var trods alt lidt nyttig da der begynder at tegne sig et billede af deres moduler.

 

Og husk - vores indlæg læses af mange, i flere år frem. Mange finder faktisk et svar på deres bøvl udelukkende ved at gennemse dette forum, og det er faktisk
de færreste der laver et indlæg eller besvarer et selv.

Link to comment
Share on other sites

Hej Bjarne,

tak for din belæring af, hvordan jeg skal svare her i Forum. Det vil jeg tage til efterretning.

 

Jeg vil dog fortsat mene, at mit svar er korrekt. Hvis du køber et af Prestashops moduler eller themes på Prestashop addons ville svaret være det samme. Her ville jeg også henvise til udvikleren.

 

Jeg prøvede selv det modul på en testshop til PS 1.6.x.x. og valgte ikke at bruge det af flere grunde:

  1. Jeg kunne konstatere adskillige fejl i modulet (som de dog rettede)
  2. Man skal indtaste postnummeret, selvom man allerede har indtastet det under adresseoplysninger (hvorfor henter de det ikke bare derfra?)
  3. Valgmulighederne kommer i en pop-up (jeg hader pop-ups)
  4. Det fulde udbytte (efter deres mening) får man nom man kombinerer det med shop integrationen. Man skal så manuelt logge på Pakkelabels.dk og udskrive lablen.

Jeg bruger i stedet pakkelabels modulet fra Kjeld her i Forum. Kan klart anbefales.

 

Det koster ganske vist 625 kr. med giver flere fordele. En af de største er, at man kan udskrive pakkelabelen direkte fra ordren i Backoffice.

Link to comment
Share on other sites

Hej igen

 

Først vil jeg takke dig for en fyldig forklaring - se kære ven, en sådan vil mange kunne drage gavn af såfremt de selv sidder og bøvler med disse moduler, eller overvejer at afprøve dem. Det er netop det ultimative ved et forum som dette............

 

Du har ret, du har sandelig ret i, at når man har købt et modul er det deres support afdeling som bør være behjælpelige. Nu er sagen bare den at du har i den grad så stor indsigt at du også sidder med en viden om at disse udviklere ikke altid er som de udgiver sig for at være. Ingen navne nævnt - ingen glemt, som det vist nok hedder.

 

Og hvor skal den enkelte så henvende sig? De skal besøge dette vidundelige forum og beskrive deres problem. Måske, måske finder de så en løsning, en løsning som ikke kun kan glæde dem der spørger, men mange andre (og mange andre vil læse med).

 

Jeg har den dybeste respekt for dine holdninger, jeg har så bare lige på det punkt en lidt anden.

 

Jeg har i den grad købt moduler hen over årene, og kan jeg vil jeg personligt gerne hjælpe hvis en og anden har købt et modul (eller har planer om det), men det betinger at vedkommende vil deltage med indlæg i dette unikke forum her.

 

En anden lige så vigtig faktor er, at holder alle sig væk med deres spørgsmål (måske med bange anelser for at få en over snuden), ja så "dør" dette forum da det ganske enkelt vil være uinteressant - jo flere spørgsmål og venlig stemte svar, jo bedre.

 

Men igen, respekt og tak for du brugte lidt tid på mit indlæg (og jeg ved du gerne vil hjælpe andre også)

 

Mvh Bjarne

 

Edited by Bjarne (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Jeg syntes jeg skylder at give svaret på dette "problem" med pakkelabel.dk.

Svaret ligger i hvilken PHP version der anvendes.

Jeg havde på daværende tidspunkt PHP v. 5.4.44 og det kan modulet ikke arbejde under. Lidt "lumsk" da modulet blev fint installeret

og der var fin adgang til serveren som pakkelabel har brug for - altså ingen synlige fejl.

 

Jeg fik Web10 til at flytte mig et lille "tak" op, til PHP 5.4.45, og så virkede modulet pludselig fint. For at gøre historien færdig kan jeg oplyse

at PHP fik endnu en tand opad, nu til PHP v. 5.6.30 og både Prestashoppen og modulet var fint kørende.

 

Jeg har nu netop yderligere rykket, og denne gang til nyeste PHP version - 7.0.13

 

Var noget bekymret for om der skulle opstå problemer med webshoppen (Presta) men alt er forløbet uden bøvl.

Og sidst men måske ikke mindst - så må jeg erkende at der er meget forskel på (hastighed på shoppen) om man har en "ældre" PHP

version, fremfor nyeste af slagsen.

 

Mvh Bjarne

www.pifosmykker.dk

Link to comment
Share on other sites

Off topic.

Web10...

Medmindre de har oppet sig så er det det dårligste webhotel jeg nogen sinde har ligget på.

Hvorfor er du ikke bare blevet opgraderet til php7xx.

De gode webhoteller opgraderer automatisk og giver mulighed for at nedgradere hvis det ikke kører.

Edited by Guest (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Hehe ja jeg er faktisk enig med dig, langt hen af vejen i hvert fald. Hvorfor jeg er blevet i så mange år - kan jeg sku heller ikke svare dig på ;-)

Og jeg skal da gerne (for at understøtte dig i din holdning til Web10) erkende at jeg gennem årene har fået de mest mærkværdige beskeder
retur, når jeg har spurgt til et og andet.

Mange Presta brugere kender til, at når man ville oversætte f.eks. til vores danske sprog - så meldte serveren fejl........ jeg spurgte om de ville ændre en anelse
i deres opsætning men du kan da lige tro nej.......... de skulle ikke ændre på noget som helst for at mit kunne fungerer. Utrolig dårlig service, det har du sandelig ret i.

 

Men, men det ser ud til at de nok har forstået at den går ikke i dag. Jeg har i hvert fald det sidste års tid fået opmærksomhed for mine spørgsmål og en udsøgt 
support, specielt fra Klaus som er chef for supporten.

Som startet - så sluttet med, at jeg i den grad forstår din undren.

 

Mvh Bjarne

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...