Jump to content

[LUKKET] Mindste ordre gebyr


Guest

Recommended Posts

Jeg er ved at skifte fra OSC til Prestashop.

Jeg har em webshop, hvor nogle kunder engang imellem bestiller een vare til 9,95 DKK eller mindre.

Det er for så vidt godt nok.

Men i OSC kan jeg lægge et gebyr på, hvis en kunde køber for mindre end f. eks. 20 DKK.

Kan man det i Prestashop?

Jeg ved godt, at man kan sætte det op, så mindste ordre er f. eks. 20 DKK, men det er ikke det jeg ønsker.0

Jeg ønsker at ordren på 9,95 DKK kan gennemføres, men + et mindste ordre gebur + forsendelse.

Link to comment
Share on other sites

Her Pertho

Har ikke selv brugt det og ikke prøvet det af i praksis, men måske kan du bruge følgende:

I BO under Shipping:
Gå til Price Ranges opret en range fra f.eks. 0-10 kr og sæt din PostDanmark (eller hvem du nu bruger) på som forsendelse
På selve fanebladet Shipping, får du nu en kolonne mere, hvor du kan angive prisen for dine Price ranges, så her kan du sætte gebyret på for de helt små ordrer. Så altså en dyrere PostDanmark pris for små ordrer.
Du kan evt. også overveje at oprette en ny carrier - måske PostDanmark med forsendelsesgebyr, som du så sætter til at have en højere pris.

mvh MrsAnn;-)

Link to comment
Share on other sites

Man kan aktivere et mindste køb, jeg ved ikke om du kan bruge det i stedet for?


Læs mit indlæg.
Det har jeg jeg prøvet, og det er ikke det jeg vil.
Link to comment
Share on other sites

Jeg overvejer at lave en ny weight range, som tager højde for vægten på 1-3 enheder. Hver enhed vejer kun 1 gram.
Så hvis vægten er meget lav, kan jeg muligvis lægge en højere forsendelse.
Jeg har ikke nået det endnu, men skal nok vende tilbage, om det er en mulig løsning.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Her Pertho

Har ikke selv brugt det og ikke prøvet det af i praksis, men måske kan du bruge følgende:

I BO under Shipping:
Gå til Price Ranges opret en range fra f.eks. 0-10 kr og sæt din PostDanmark (eller hvem du nu bruger) på som forsendelse
På selve fanebladet Shipping, får du nu en kolonne mere, hvor du kan angive prisen for dine Price ranges, så her kan du sætte gebyret på for de helt små ordrer. Så altså en dyrere PostDanmark pris for små ordrer.
Du kan evt. også overveje at oprette en ny carrier - måske PostDanmark med forsendelsesgebyr, som du så sætter til at have en højere pris.

mvh MrsAnn;-)


UPDATE:
Jeg har selv lige afprøvet ovenstående i praksis, men det virker ikke:-( Den giver mig blot valgmuligheden for selv at vælge porto til pris 1 eller pris 2, hvor ideen jo netop var, at man ved køb under x-antal kr. kun skulle have vist en forsendelsesmulighed, som så er dyrere.
Link to comment
Share on other sites

Her Pertho

Har ikke selv brugt det og ikke prøvet det af i praksis, men måske kan du bruge følgende:

I BO under Shipping:
Gå til Price Ranges opret en range fra f.eks. 0-10 kr og sæt din PostDanmark (eller hvem du nu bruger) på som forsendelse
På selve fanebladet Shipping, får du nu en kolonne mere, hvor du kan angive prisen for dine Price ranges, så her kan du sætte gebyret på for de helt små ordrer. Så altså en dyrere PostDanmark pris for små ordrer.
Du kan evt. også overveje at oprette en ny carrier - måske PostDanmark med forsendelsesgebyr, som du så sætter til at have en højere pris.

mvh MrsAnn;-)


UPDATE:
Jeg har selv lige afprøvet ovenstående i praksis, men det virker ikke:-( Den giver mig blot valgmuligheden for selv at vælge porto til pris 1 eller pris 2, hvor ideen jo netop var, at man ved køb under x-antal kr. kun skulle have vist en forsendelsesmulighed, som så er dyrere.


Tror jeg lukker den her. Men tak for forsøg og indlæg.

Ahhh.... Prestafan1234 aka MrsAnn. Det har jeg først set nu. Hej med dig :-)
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...