Jump to content

Afbeeldingen verdwenen naast afbeeldingen slider


Recommended Posts

Prestashop 1.6.1.13

 

Ik heb nog geen ervaring met prestashop en mysql.

 

Ik gebruik het default thema. Ik heb 2 vraagjes : (in rood aangeduid)post-988308-0-83003300-1493752679_thumb.jpg

 

1) Naast de Afbeelding slider voor uw homepage stonden initieel 2 foto's onder elkaar. Deze zijn nu verdwenen. Ik weet niet meer wat ik fout heb gedaan. Ik denk dat ze na een update verdwenen zijn, maar het kan ook aan mij liggen.  Weet iemand misschien in welke module of waar die weer kunnen tevoorschijn getovert worden.

 

2) Ik heb de afbeeldingen in de slider vervangen en nu bij de navigatie scroll knoppen heb ik alleen 2 antrciet grijze vierkantjes met een witte kader er rond. Vroeger stonden er < en > tekens in in het wit aangeduid. Weet iemand waar dit weer kan aangepast worden zodat de tekens < en > weer tervoorschijn komen. Wanneer ik erop klik hebben ze wel nog hun functionaliteit.

 

Met dank bij voorbaat voor jullie deskundige hulp.

 

Rico

Link to comment
Share on other sites

Deze (reclame) banners staan bij Instellingen>Thema's en dan dacht ik bij geavanceerde instellingen. Ik gebruik het default thema al een poosje niet meer, maar kan me herinneren dat die daar staan. Het kan zijn dat die nu uitgeschakeld staan of misschien verwijderd zijn.

 

Is geen ramp, je kan ze ook zo weer toevoegen of inschakelen. Je kan daar ook je eigen banners inzetten(met het juiste formaat)

Link to comment
Share on other sites

Bedankt Curious. De oplossing van de verdwenen banner foto's is inderdaad correct. Het zit onder Instellingen - Thema's - Themaconfiguratie (Onderaan bij Themaconfiguratie  - Item toevoegen aan de verschillende hooks (Hook Top).

 

Blijft nu nog :

 

2) Ik heb de afbeeldingen in de slider vervangen en nu bij de navigatie scroll knoppen heb ik alleen 2 antrciet grijze vierkantjes met een witte kader er rond. Vroeger stonden er en > tekens in in het wit aangeduid. Weet iemand waar dit weer kan aangepast worden zodat de tekens < en > weer tervoorschijn komen. Wanneer ik erop klik hebben ze wel nog hun functionaliteit.

Link to comment
Share on other sites

Ja, ik heb de cash al leeggemaakt via Geavanceerde Instellingen - Prestaties - Cache legen en heb daarna ook de folders cache\smarty\cache en compile leeggemaakt behalve de index.php files dan. Maar alles ziet eruit zoals de foto hierboven (Antraciet Grijze navigatie vakjes zonder witte > en < ).

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...