Jump to content

Kosten / Fee Paypal instellen en doorberekenen


Recommended Posts

Hoi!

 

wie kan mij verstellen hoe ik de toepasselijke kosten bij betalen via paypal kan instellen en door berekenen.

 

in mijn eerdere (betaalde) webwinkel, was dit gewoon een standaard functie als je paypal actief stelde, maar in PS kan ik dit nergens vinden.

 

alvast bedankt!

Link to comment
Share on other sites

Dat is er ook niet standaard. Kan alleen met een betaalde module. Je kan je afvragen of je de betaalkosten door moet berekenen. Ik haak zelf bv altijd snel af als er betaalkosten worden gerekend. Het is een soort van principe wat bewezen is dat je er meer door verliest dan ermee wint. Beter nog je producten iets duurder te maken dan allerlei toeslagen te berekenen in de checkout. 

 

Ik heb zelf een half jaar de proef op de som genomen, en nadat ik de fee er weer af had gehaald stegen de buitenlandse inkomsten met 46% !!! en dat was niet van 4 naar 6 orders :)

Link to comment
Share on other sites

Dat is er ook niet standaard. Kan alleen met een betaalde module. Je kan je afvragen of je de betaalkosten door moet berekenen. Ik haak zelf bv altijd snel af als er betaalkosten worden gerekend. Het is een soort van principe wat bewezen is dat je er meer door verliest dan ermee wint. Beter nog je producten iets duurder te maken dan allerlei toeslagen te berekenen in de checkout. 

 

Ik heb zelf een half jaar de proef op de som genomen, en nadat ik de fee er weer af had gehaald stegen de buitenlandse inkomsten met 46% !!! en dat was niet van 4 naar 6 orders :)

 

Curious, kun je me misschien vertellen waar ik deze betaalde module kan vinden?

ik vind alleen maar links naar de gratis variant.

 

In dit geval, doordat paypal best aan tikt met kosten, wil ik toch bewust kosten gedeeltelijk doorberekenen, in ieder geval de % toeslag.

Producten duurder maken heeft helaas hetzelfde effect, klanten zullen eerst producten vergelijken, en als blijkt dat je duurder bent, de site direct vertalen.

Dat is weer de andere kant van de proef.

Ben het wel met je eens, zit er zelf ook niet op te wachten.

 

Mijn buitenlandse klanten betalen altijd met mister cash of bancontant.

 

Weet nog niet precies wat ik ermee ga doen, zit ook te denken om gewoon rembours er in te gooien, maar kan nog niet duidelijk vinden wat hier de kosten van zijn.

En wettelijk gezien mag je nooit meer kosten doorberekenen dan dat je daadwerkelijk kwijt bent, dus dat is even een dingetje.

 

Dank je wel ook voor je tips!

 

In dit geval wil ik paypal alleen aanbieden omdat een winkelier verplicht is een betaalmethode aan te bieden waarbij niet meer dan 50% vooraf betaald word, en paypal valt onder deze noemer.

Uiteraard zijn de overige betaalmethodes gratis.

Als een klant dan liever met paypal betaald, dan zal hij/zij de extra kosten in dit geval voor lief nemen.

 

Tot nu toe ook geen vragen gehad naar paypal, maar wil het zuiver voor het juridische gedeelte er in hebben.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Hallo,

ik heb een vraagje nav bovenstaande module, ik heb 'm geinstalleerd en nu heb ik de helft van mijn producten wel de mogelijkheid met Paypal te betalen.

En de andere helft van de producten komt op het betaalscherm geen optie om via Paypal te betalen.

Ik heb geen producten uitgesloten in de module, alles ziet er zover ik kan zien, hetzelfde uit.

Weet iemand raad?

Natascha

 

Link to comment
Share on other sites

Kan inderdaad vervelende gevolgen hebben waardoor je je paypal account soms maanden niet kan gebruiken. Ik kom overigens nog heel veel bedrijven tegen die wel een fee doorberekenen, ook hele grote, dus vraag ik me af of in overleg met paypal dit toch eventueel kan worden gedaan. De bedrijven die ik heb gezien die het wel deden zijn echt niet de kleinste dus ik vermoed dat er toch ergens ook een omweg is die het dan wel toelaat. Zonder overleg ben ik het met OD&D eens, dat kan voor dikke problemen zorgen.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Ik zou het niet gooien op een Paypal fee, ik zou meer gaan voor handling kosten of administratieve kosten als vermelding.
zo gebruik je niet paypal als naam en de fee is dan afhankelijk van de betaalmethode die gekozen word.

Let wel, veel klanten zijn niet gediend van extra berekende kosten voor het betalen van een product.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...